Fibaro smart implant uitgangen vanuit homey aansturen

Hallo,

Ik heb een fibaro smart implant die ik niet aan de praat krijg.

De interne temperatuur sensor geeft geen waarde terug (ook niet na herstart module/homey en enkele uren wachten)

Wat nog vervelender is, is dat de uitgangen niet goed werken. Als ik een ingang schakel, dan schakelt de uitgang mee, maar vanuit homey reageren de uitgangen niet.

Ik wil de ingangen in de toekomst aan mijn alarm hangen om de status van mijn alarm uit te lezen.

  1. Inbraakalarm
  2. Brandalarm

De uitgangen wil ik gebruiken voor

  1. Deuropener, die krijgt een 12v signaaltje waarmee hij open springt
  2. Nog geen doel voor

Heeft iemamd het wel voor elkaar gekregen om de uitgangen vanuit homey aan te sturen en eventueel ook de temperatuur sensor uit te lezen?

Alvast bedankt.
Bas

Je eerste probleem (temperatuur en het niet reageren van de uitgangen met Homey) lijkt erg op dat je module te ver van Homey af is, of dat er iets in de buurt is dat het signaal verstoord.

let wel op dat de ingangen ten aller tijden de uitgangen ook schakelen (zoals je al aangaf), dit is niet uit te schakelen (te scheiden) aangezien Fibaro dit niet heeft geïmplementeerd in hun firmware.

Afstand zou haast niet kunnen, is nog geen 3 meter en ernaast hangen modules die prima werken.

Ik zal eens proberen de module te verwijderen en opnieuw koppelen met Homey

Heb de module verwijderd en opnieuw toegevoegd.

Schakelen van de uitgangen vanuit homey gaat nu goed.

Temperatuur meter nog niet, geen waarde.

Iemand nog een suggestie?

Dit is een heel onjuiste conclusie, het includen moet op zeer korte afstand gebeuren, liefst minder dan 20 cm, ja inderdaad 20 cm. dan kunnen alle parameters goed overgedragen worden zonder storing of onderbreking. Includen gaat bij Homey namelijk met een zeer zwak signaal om te voorkomen dat de signalen buiten de deur afgeluisterd kunnen worden.

Iemand nog een suggestie?

probeer het nog eens zoals hier beschreven.

I’ve moved this thread to the Netherlands area of the forum.

If this is incorrect please contact a moderator.