Fibaro Hotelschakeling

Ik heb een probleem met mijn hotelschakeling. Ik heb mijn fibaro dubbele schakelaar, zoals bijgevoegde afbeelding aangesloten op mijn bestaande hotelschakeling met traditionele maak/breek schakelaars. Het enige verschil met mijn situatie en die van de afbeelding is dat ik meerdere lampen op de schakelaars heb aangesloten.

Ik kan de verlichting na de installatie nog steeds schakelen zoals voorheen (dit is ook de bedoeling). Echter wanneer ik de fibaro automatisch laat schakelen, dan gaan er maar 2 lampen aan. De lampen die het dichtst bij schakelaar 2 zijn die worden geschakeld, de lampen bij schakelaar 1 niet. Terwijl wanneer ik met de hand de schakelaar bedien wel alle lampen aan/uit gaan.

Kunnen jullie mij hier alsjeblieft mee helpen. Ik heb al zoveel geprobeerd maar ik zie/snap het niet meer.

Zie graag jullie hulp tegemoet.

1 Like

De niet goed werkende lampen zullen nog steeds direct op de S2 schakelaar aangesloten zijn en dus niet via de Fibaro switch

@JPe4619 dankjewel voor je reactie. Alleen snap ik niet echt je uitleg. Hoe moet ik de niet werkende lampen aansluiten op mijn fibaro zodat ook deze lampen geschakeld zullen worden

De zwarte draad die op de niet werkende lampen zit, is nu nog verbonden met schakelaar S2, maar deze draad moet met Q1 van de Fibaro verbonden worden, net als de draad van de wel werkende lamp. Dit is soms moeilijk te zien in de centraal dozen omdat er veel zwarte draden in zitten, maar dit is helaas de oorzaak van je probleem.

Super, het werkt!!

nu is het alleen wanneer de verlichting is geschakeld door een flow en ik wil de verlichting met de schakelaar uitzetten. dit bij de eerste schakeling niet gebeurt, schakel ik nog een keer gaat de verlichting wel uit.

Is dit een instellingsfout in de Fibaro ? want het lijkt wel of die niet de status overneemt van de schakelaar.

Staat bij instellingen het schakelaar type op ‘tuimel schakelaar’? En zet de instelling voor de hotel schakel functie uit, aangezien beide schakelaars op s1 zijn aangeloten.