FIBARO Flood Sensor (Z-Wave Plus) Alarm gebruiken

Ik wil naast de FIBARO Flood Sensor (Z-Wave+) ook 2 stille (goedkope) Aqara Waterlekkage Sensors (Zigbee) gebruiken.
Kan ik (met homey) het Fibaro flood sensor alarm aansturen als een van de Aquara’s water detecteerd?

In de app-store kan je het apparaat opzoeken in de Fibaro app. Als je er op klikt krijg je de flowcards te zien. Kan je precies zien wat je kan doen met het apparaat.

Ik had daar al gekeken, maar schijnbaar over het hoofd gezien.
Bedankt voor het antwoord.

1 Like

Zoals je in de app kunt zien kun je batterij-sensoren niet aansturen. Deze slapen het grootste deel van de tijd om stroom te besparen en worden alleen wakker als ze iets te melden hebben of bewust wakker gemaakt worden.op de sensor zelf. Voor batterij-brandalarmen geldt hetzelfde.

Als je bedoeling is een alarmgeluid te triggeren dan heb je b.v. een Aeotec Siren 6 nodig of iets dergelijks. Z-wave sensoren kunnen rechtstreeks gekoppeld worden, zigbee sensoren zoals de aqara’s alleen via Homey. De siren is stroomgestuurd en dus altijd wakker om alarmen te ontvangen, als de stroom wegvalt hebben ze nog een tijdje batterijbackup.