Fabrieksreset

Hallo,

Gezien in mijn Homey Pro gebruik heb ik nu mijn Homey Bridge verkocht.
Alleen lukt het mij niet om deze naar een fabrieksinstelling te zetten (wissen van gegevens en wifi, …)./

De handleiding heb ik wel gevonden online, maar toch geraak ik er niet aan uit.
Ook al op Youtube gezocht maar niets gevonden.

Iemand een simpele uitleg?
Bedankt :slight_smile:

Dit heb ik inderdaad ook gevonden.
Wellicht zal het dan aan mijn liggen, maar is niet duidelijk.
Ik vind die stappen niet terug.

Wat vind je dan wel? Hoe ver kom je? Screenshots?

1. Navigate to Devices β†’ Homey Bridge, and long-press the icon.
  2. Tap the Gear icon β†’ Remove Device.
  3. Homey Bridge will restart.
  4. After a few seconds, it will pulsate blue to indicate it’s ready for a new set-up.
1 Like

Klinkt simpel maar als je ooit je Homey bridge al een verbonden hebt, dan werkt het niet.

Oplossing die bij mij werkte om de homey bridge te resetten, was om eerst mijn wifi netwerk een andere naam te geven zodat de homey bridge geen wifi netwerk meer kon vinden en ik eindelijk een blauwe ring kreeg.
Daarna het apparaat verwijderd zoals hierboven aangegeven.
Vervolgens weer naar oude wifi netwerknaam zodat ik mijn Pro2023 weer kon benaderen, en daarna vond hij pas de bridge.
Ik vind het kwalijk dat je de bridge niet hardwarematig kan resetten.

1 Like

Ik heb en Homey Pro (2023) en wil die verbinden met een Bridge. Die laat en rode ring zien (ziet geen Wifi of internet). Wil dus een (fabrieks-reset) maar daarvoor moet je 'm in de homey pro zien, en daar is hij juist niet te vinden. Waarom oh, waarom zit er niet gewoon een reset-knopje op de bridge? Ik kom af en toe terug om hier een oplossing te vinden, maar heb er nog geen gevonden. Vraag: hoe reset ik een (nieuwe) bridge, zodat ik 'm aan m’n Homey pro kan hangen?

Dat kan niet,
je kunt alleen een Homey Bridge met een Homey Pro (Early 2023) verbinden, niet andersom.

Heb je het nu over de Homey Bridge of de Homey Pro?

Voor de Bridge:
Was die ooit verbonden met een Homey (Cloud)? anders even opstarten zonder dat dat eerdere netwerk actief is dan zou die Blauw moeten worden,

https://support.homey.app/hc/en-us/articles/4405895776402-Changing-the-Wi-Fi-network-of-Homey-Bridge

Stap 2
Na een minuut gaat Homey Bridge automatisch naar de installatiemodus omdat het geen verbinding kan maken met het opgeslagen wifi-netwerk. De led-ring wordt automatisch blauw om dit aan te geven.