Extra Zigbee gateway

GĂ„r det ansluta en extra Zigbee gateway till min Homey pro?
Problemet Ă€r att det Ă€r för mycket betongvĂ€ggar mellan min Homey Pro och mina tilltĂ€nkta zigbee apparater, men jag har trĂ„dat och wifi-nĂ€tverk överallt (Unifi). Även om jag flyttar min Homey Pro kommer det Ă€ndĂ„ inte att bli tĂ€ckning sĂ„ det rĂ€cker. KĂ€nns lite överarbetat att sĂ€tta upp flera stycken Zigbee-apparter bara för att fĂ„ ett meshnĂ€tverk.

Det finns Mesh system som Àven klarar Zigbee sÄ kolla pÄ dessa först.

Tack för ditt svar. Jag tror nog alla senare Zigbee devicer klarar zigbeemesh. Men jag hade mycket hellre satt upp en extra Zigbee gateway för att slippa sÀtta upp ca 4st (dummy) zigbee-enheter bara för att zigbeekommunikationen ska nÄ fram.

Varför inte anvÀnda en eller flera av Ikeas "signal repeaters? Billiga och fungerar bra.
Har dessa och tÀckning Àr mer Àn god.

Tusen tack Lasse!
Jag ska prova med dom.
TRÅDFRI SignalförstĂ€rkare - IKEA
Nu vet jag varje fall att det ska funka.
Men jag ger ÀndÄ inte upp alternativet men en extra gateway, vilket Àr en snyggare lösning för mej. Mest för att tvÄ repeatrar mÄste sitta utomhus.

Har du hittat nÄgon lösning pÄ att förlÀnga zigbee via wifi. Jag sjÀlv har skickat nÀtverk till ett annat hus dÀr jag vill kunna nyttja homey och zigbee.

Nej, jag har fÄtt sÀtta upp flera IKEA repeaters, kÀnns inte specielt smidigt. TyvÀrr sÄ hÀnder det ibland att informationen frÄn mina dörrkontakter Sonoff SNZB-04 inte kommer fram men detta beror kanske inte pÄ mina repeaters.