Eufy deur sensor in combinatie met Slide

Ik heb een casus waar ik niet helemaal uit kom.

Wij hebben een schuifpui met een deur contact sensor van Eufy en dat werkt heel goed. We hebben bijvoorbeeld ook een camera in de tuin van Eufy en als de schuifpui open gaat, dan gaat automatisch de camera uit. Je wilt tenslotte niet heel de tijd gefilmd worden in de tuin. Gaat de schuifpui weer dicht, dan gaat de camera automatisch weer aan.

Nu hebben we op deze schuifpui ook een gordijn voor de avonden. Middels een Slide gaat dit gordijn elke avond een uur na zonsondergang dicht en dat werkt ook heel goed.

Voor zover geen problemen. Nu heb ik echter een flow gemaakt waarbij het gordijn niet moet sluiten als de schuifpui open staat. Bijvoorbeeld op mooie zomerse avonden staat de schuifpui open en gaat ineens het gordijn dicht. Dan moet je er weer onder kruipen als je de schuifpui dicht wilt doen. Dus heb ik een flow gemaakt om dit te voorkomen. Schuifpui en de slide gaat het gordijn niet dicht doen.

Nu komt de uitdaging. Eigenlijk wil ik direct dat het gordijn wel dicht gaat op het moment dat ik toch later op de avond de schuifpui dicht doet. Ik kan wel een flow maken die reageert op het dicht doen van de schuifpui maar dat wil je niet de hele dag alleen maar op het moment dat bovenstaande flow geactiveerd is, die van dat het even niet moet gebeuren.

Ik hoop dat ik nog duidelijk ben. Wie kan helpen en heeft nog suggesties?

ps De card contact alarm is aan betekend schuifpui open.

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Aha sorry inderdaad niet op gelet thx

Wat ik als eerste wil opmerken is dat je die timer kan laten vervallen door “De zon onder gaat over -60 minuten” in te vullen.

Verder is er nu niet bekend welke kaarten die deur censor heeft. Met name aan Als kaarten.
Dat zou volgens mijn de trigger moeten worden waarna je een Datum & Tijd kaart het tijdsblok kan in geven wanneer het gordijn dicht moet gaan.

Thanks Theo goede tip van die -60

Probleem is dat er maar 1 EN card is met AAN

Ja misschien inderdaad een tijd ergens in de nacht aanzetten

Hoe wordt die camera flow dan gestart.

Zal hem zo ff delen

Die flow van de camera in combinatie met de deur sensor op de schuifpui is eigenlijk heel simpel zie plaatje.

Mooi.

Na “Zet aan” verdergaan met
+ commando “gordijn sluiten”.

Tijdblok is een voorbeeld. :wink:

Thanks Theo ga ik morgen ff proberen

Je kunt ook een variabele gebruiken : gordijn_open (ja/nee)
En dan als je gordijn_open doet staat hij op ja en bij sluiten naar nee.

Dan kun je onafhankelijk van het moment van de dag je gordijnen sluiten of niet en ook de status zien van je gordijnen als je de variabele wijzigt op het moment van sluiten of openen van gordijnen.

Kan me namelijk ook voorstellen dat als de zon naar binnen schijnt je misschien ook je gordijnen wel dicht wil doen.

Ja dat is al eerder bij me voorbij gekomen, alleen moet ik nog ff in de hele kwestie van een variabele duiken.

Maar ik ga je tip wel uitwerken, thanks Chris.

Het gordijn moest toch al om 05:00 open. :wink:
Ze sluiten bij open deur lijkt mij lastig bij wind.
Daar kan je ook in die flow een commando bij zetten.

Variabelen gebruik ik ook maar hou er dan wel rekening mee met systeem uitval.
Bij het weer starten van Homey ze dan op een goed waarde te laten zetten.