Goedenavond,
Voor de beveiliging van mijn huis gebruik in binnenshuis een Eufy Pan & Tilt camera. Ik heb Homey (2019) zo ingesteld dat als wij ons binnen de grenzen van ons huis bevinden dat het volgende gebeurd:
- ‘Ik kom thuis’ in Eufy:
- Homebase 2 naar status: Thuis
- Eufy Pan & Tilt naar status: Uitgeschakeld.
Hier gaat het geregeld mis.
Eufy krijgt de melding niet goed door waardoor de Eufy P&T op ‘Afwezig’ blijft staan. Wanneer ik of mijn partner door de huiskamer loop krijgen we de melding van Eufy dat er iemand is gesignaleerd.
Dit moeten we dan handmatig in Eufy-app omzetten naar ‘Ik kom thuis’ waarna de Eufy P&T direct overgaat naar Uitgeschakeld.
Niet erg smart lees je wel ![]()
Als oplossing had ik het volgende bedacht en wil graag weten of dit ook mogelijk is.
Omdat een Eufy bedieningspaneel niet los verkrijgbaar is en ik geen beveiliging-set van €150+ wil kopen dacht ik eraan om het bedieningspaneel alarm van Ring te kopen. Dan kan ik, of de hondenoppas, bij de deur op ‘Thuis’ drukken waardoor het alarm van Eufy en Homey uit zou moeten schakelen. Uiteraard bij vertrek ook weer op afwezig zetten of gebruik van maken Geofencing. Dit is mogelijk, toch?
Als iemand anders oplossing heeft om bovenstaand probleem van Eufy op te kunnen lossen dan hoor ik dat ook graag.
Alvast erg bedankt!