Enphase zonnepanelen toevoegen

@Slof had jij hem al naar de store gezet? Tenminste als ik je goed begrepen heb, jij hebt een fix voor Enphase envoy?

Ok, bedankt voor de info. Bij mij werkt het nog niet, ik ga nog even verder kijken. Misschien hangt het samen met dat ik een oudere homey pro heb.

Enphase Envoy met de experimentele versie van de app werkt direct op mijn hp2023 waar een back up op terug was gezet. Ik gebruik geen api

Hi,

Apologies for the English. I tried to translate the page but was told that Dutch is not supported. Probably my error.
Anyway I am interested in enphase envoy support which I see your App covers, but when I went to the App Store it said the app was not upgraded to HP2023.
Could you let me know the status of this update?
Thanks.

In the url put /test behind it

This is the experimental version

Fantastic, thanks very much.

Peter

| wesley_w
March 22 |

  • | - |

In the url put /test behind it

homey.app

Zonnepanelen

Verbind je zonnepanelen met Homey

This is the experimental version

I get an unexpected error with the experimental version:

Dit is allemaal nog niet voor api v4 zeker?

Vandaag mijn enphase envoy weer proberen toe te voegen. Dit werkte goed op HP2023 met de test versie van de app. Maar nu krijg ik een fout melding. Hij vind hem wel maar er volgt geen data en daarna heeft ie een niet beschikbaar melding. Hoe vind de app eigenlijk mijn enphase envoy? Zoekt hij het lokale netwerk af? Ik vul nergens iets in qua ip of user en ww



Werkt het helaas ook niet

Here it is working again for more than a day

Is there any way it can detect yours? I mean… Do I need to do something to my system in order to make it detectable?
I can add the devices, but… In your screenshot I see an ip address. Mine doesn’t even get that far.

No it does that all by it self. I do not put any ip anywhere

Ik heb de test app ook geprobeerd met de Envoy met D7 firmware. Dat genereerde ook de fetching error.

Ik heb gezocht naar een manier waarmee Homey de api van de Envoy lokaal kan bevragen. Doel was de data vervolgens in het devices overzicht gepresenteerd te krijgen.

Misschien niet de meest schone oplossing, maar met een lokaal draaiende homebrigde-enphase-envoy docker is dat wel gelukt. Met behulp van onderstaande flow wordt de live productie opgehaald die vervolgens in een virtual device in het devices overzicht wordt gepresenteerd.

env

2 Likes

Is hier al een oplossing voor?
Zit met een Enphase systeem wat ik nu helaas niet kan toevoegen in Homey.
Is dit nu uiteindelijk te wijten aan de API V4?
En ligt hiermee het balletje nu eigenlijk bij de ontwikkelaar van deze app?

Thx voor de test versie - Envoy werkt, de Enlighten krijg ik een error.

Dan wel de API dan wel de userID is incorrect (aldus de foutmelding).

Als API gebruik ik de API zoals te vinden onder de instellingen, userID mijn inlog email adres - ik kan geen andere userID vinden.
Gewoon even wachten - of is het al knip en klaar wat ik verkeerd doe? Thx!

Hai Eisse, do you use v4 api for envoy, or an older one?

Hi Stefan,
the API as shown in the menu of Enlighten, the account part of the menu. I assume, that’s the V1 version?

I will do some reading for V4 - also, pre ordered the new PRO version of the Homey.

Hier ook envoy .
Heb v d7.6.114 firmware.
Krijg hem ook niet gekoppeld aan de homey pro
Zelfde meldingen . Heb alle adviezen geprobeerd maar helaas. Hoop dat er een app update komt.

Goed nieuws, met de nieuwe versie van Zonnepanelen is het nu mogelijk om Enphase Envoy v7 panelen toe te voegen. Dit werkt heel eenvoudig met je Enphase login, dus geen gedoe met API’s.