Een goedemorgen,
Ik zit met een vraag en ik hoop dat iemand mij helpen kan. In de lijst van energy zie je stroom, gas en water. Maar wij hebben geen gas meer, wanneer verdwijnt deze dan ook uit deze lijst?
Daarnaast de vraag wanneer bèta dynamische prijzen nu eens echt dynamische prijzen invullen. Duurt al even en ben heel benieuwd wanneer dit kan?
Weet niet of iemand iets met dynamische prijzen doet, maar kwartier informatie gaat nog even niet door, waarschijnlijk per in, of na oktober 2025. Zou ergens in juni al zijn, is uitgesteld.
Bedoel je de lijst in het instellingenscherm (waarvan je een screenshot bijsloot) of het hoofdscherm met het verbruik?
Ik neem aan dat het niet verdwijnt uit het instellingenscherm. Dat is immers een generiek scherm. Wat betreft het hoofdscherm: ik neem aan dat Homey het Gas-onderdeel niet weergeeft als er geen enkele (historische) gasmeting beschikbaar is en er ook geen gasmeter in je apparatenlijst staat/gelinkt is aan Homey. Via het instellingenscherm kun je oude gasmetingen verwijderen.
Ik heb zelf geen gas en dus ook geen gasmeter of historische metingen: het Gas-onderdeel is bij mij verborgen.
Ik bedoel dus het Energy overzicht. Daar staat has ook nog altijd voor het water gedeelte. Zal even een andere foto bijvoegen. Of moet ik ergens gas weghalen bj instellingen zodat hij dit niet meer weergeeft (we hebben geen gas meer).
In het instellingenscherm zit een optie ‘Gegevens beheren’. Via dat scherm kun je bestaande gegevens van de gasmeter verwijderen. Als je alles in een keer wilt verwijderen, vink je Gas aan en vervolgens tik je op de verwijderknop:
En je hebt ook geen (oude/voormalige) gasmeter in je apparatenlijst staan/gelinkt aan Homey? Of wellicht een P1 meter voor stroom die ook gas doorgaf en waarbij die optie nog aanstaat?
Het kan zijn dat een eenmaal toegevoegde sectie niet automatisch verdwijnt. Ik kan mij voorstellen dat je dat wilt delen met Athom via Support | Homey zodat je dat kunnen oplossen in een volgende versie van de Homey app.
De Energy Tab in de Homey Mobile App zal het gasverbruik laten zien wanneer er een P1 meter is verbonden met de slimme meter en deze meter het gasverbruik blijft doorgeven. De P1 meter geeft alle informatie door die beschikbaar wordt gesteld door de slimme meter. Als er niets in de slimme meter wordt aangepast bij het verwijderen van de gasaansluiting zal het onderdeel gas zichtbaar blijven in Homey Energy (ook als het verbruik 0 m3 is).
Ze gaan kijken of het mogelijk is om het gas eventueel onzichtbaar te laten maken. Dit wil niet zeggen dat ze het ook daadwerkelijk gaan implementeren.