Energie app

Goedemiddag,

Ik heb de Homewizard energy dongel gekoppeld en krijg hiervan de gegevens. Mijn zonnepanelen hebben Enphase micro omvormers, maar deze kan ik niet koppelen omdat de zonnepanelen app dit niet meer ondersteund. Nu heb ik de app IQ Insights geinstalleerd, maar die geeft ieder paneel afzonderlijk weer. Ik heb met de Groep app de 14 zonnepanelen gegroepeerd en krijg dan de totale opbrengst. Helaas wordt dit niet getoond in de Energy tab, zie bijgaande foto’s. Heeft iemand een idee om dit op te lossen?

(Edit 1: ik zie nu net dat de output van de zonnepanelen wél deels weergegeven wordt…
Soms wordt het de volgende dag pas zichtbaar)

(Edit 2: dubbele post, in andere taal:
[HomeWizard Energy dongle] - Energy tab, no data )

De groep van de groep app moet dan de device class “Solar Panel” hebben voorzover mij bekend.

Dat kun je doen door een “united” groep te maken, daarvan kun je, bij “Detail”, de class op Solar panel zetten:

In tools.developer.homey.app kun je daarna controleren of dat zo is:

@Peter_Kawa, Ik heb dat gedaan. Kon uit de class lijst “Zonnepaneel” selecteren. Helaas nog geen waarden. Kun je in de Energy tab ook niet aangeven waar de waarden vandaan moeten komen? Stel dat je twee dongels hebt, kun je dan niet aangeven welke waarden gebruikt moeten worden?
Ook heb ik in de grafieken nog het gasgrafiek staan wat ik eigenlijk helemaal niet wil omdat ik van het gas af ben.

Ook hier een vraag,
In de Energie App word " Gas verbruik " weer gegeven maar ik verbruik geen gas en heb zelfs geen gas meter, deze grafiek wil ik graag vervangen door de grafiek energie prijzen van vandaag uit de App PbH. iemand een idee of dit kan?

Een heel goedemorgen,

In de Energie app staan ook de grootverbruikers vermeld.
Waar wordt de informatie vandaan gehaald voor de prijzen? Deze staan nu bij mij op nul. Echter als deze functie er toch inzit, wil ik graag mijn tarief hier invullen maar ik kan nergens vinden (waarschijnlijk zoek ik niet goed genoeg) waar.

Alvast dank voor de reactie.

ter info: ik heb een HP23 met de laatste update 12.4.1 en de HomeWizard P1 meter

Gevonden! (nog) beter zoeken :sweat_smile:

Ik krijg het idee dat er zowel een kW als een kWh meter nodig zijn voor de zonnepanelen om deze goed in de Energy App weer te geven. Door te groeperen met de Group App en deze als zonnepaneel in te stellen, verschijnen bij mij wel kW waarden.
Zelf heb ik met een script een kWh meter gemaakt, maar krijg nog onjuiste waarden in de Energy App.

Nieuwe vraag, waar haalt de Energy app de watergegevens vandaan?

Ik krijg " geen gegevens" in de app doch in de HomeWizard app (verbruik van vandaag) staan de gegevens wel en de komen ook in Homey terecht. Zie onderste foto.

In bezit van Homey Pro early 2023 en HomeWizard waterverbruik meter HWE-WTR-23 met sw 3.01

Of is deze functie nog niet actief?

Heb je deze optie geactiveerd in de geavanceerde instellingen van je watermeter?

1 Like

Hoi SunBeech,

Dank voor deze gouden tip. Stond inderdaad uit en na het aanzetten is de melding weg.

gr. Peter

1 Like

Top. Wel jammer weer dat deze handige tip niet vermeld wordt in die foutmelding.

1 Like

Ja klopt. Zeker nu dat het Enegy-tabblad live is, zal een grotere groep gebruikers hier tegenaan lopen.

Het was helemaal fijn geweest als de Homey app je - bij het eerste gebruik van het Energy-tabblad - vraagt om die optie voor jou te activeren, als het ziet dat je bijv. wel een watermeter hebt, maar die nog geen data deelt met het Energy-tabblad. Hetzelfde geldt ook voor de andere onderdelen (stroom, gas, e.d.).

1 Like

Ik heb wel gewoon de zonnepanelen app.

1 Like