Elektrisch bijverwarmen Eurom of Mill

Hier in huis verwarm ik nu de woonkamer/keuken met een Gree airco en deze heb ik ook gekoppeld aan Homey maar nu de cv in andere ruimtes bijna niet meer aan is komt het voor dat op de zolder kamer waar de dochter wel eens speelt het nu wat koud wordt.
nu zoek ik een elektrische (convector)kachel die ik neer kan zetten(moet er ook nog netjes uitzien) en kwam zo uit bij de merken Eurom en Mill. nu zie ik dat er voor Mill een app is maar deze is al lang niet meer bijgewerkt. Voor Eurom kan ik geen app vinden, kan iemand mij vertellen met welke app deze eventueel wel met de Homey te bedienen is.

Hallo,

Ik zit met idem probleem Duux is gestopt met Homey voor nieuwe apparaten, Eurom geen app en de Mill app lijkt verlaten door de developer.

Er lijkt wat beweging bij Mill zelf te zijn qua ondersteuning maar echt duidelijk of dit klopt en zo ja per wanneer er ondersteuning komt is onbekend je zou deze draad kunnen volgen [APP][Pro] Mill WiFi Heaters - #128 by arovik?

Je kan kijken of de Duux Threesixtie een alternatief is voor een convector die zie ik wel in de Duux Homey app. Ik weet alleen niet of de V2 ondersteund wordt.

1 Like

Als ik het goed heb zijn de Duux apparaten, ook de nieuwe (Threesixtie v2 word niet ondersteunt in de Homey app), te bedienen met de tuya cloud app.
Misschien niet helemaal natively en voor somige dingen een RAW commando nodig hebt, maar zou moeten werken.

1 Like

Ik gebruik al jaren de Mill app met veel plezier

Ik ben ook op zoek naar een convector kachel en ben beperkt in de modellen (mn breedte) en het moet wandmontage zijn. Nu kom ik uit op de Eurom Alutherm 1500 Wifi. Deze wordt niet ondersteund door Homey, maar ik zou al tevreden zijn als deze zijn instelling onthoud bij spanningsloos worden. Ik kan dan zelf wel met een temp sensor en geschakelde stekker dat ding aan en uit zetten. Nu zit er een app bij, dus mogelijk (hopelijk) gaan de instellingen via de cloud en haalt hij die vanzelf op als hij online komt.
Weet iemand of deze kachel:

Zijn instellingen vasthoud als hij spanningsloos wordt?
Hij zijn instellingen “ophaalt” als hij aan gaat / online komt?

bedankt voor al jullie reacties.
inmiddels heb ik de Eurom Alutherm 1500 wifi binnen.
heb op de telefoon de Tuya app gezet een account aangemaakt en de verwarming toe kunnen voegen maar krijg de Tuya app in Homey niet werkend.
iemand tips???

Hier een kleine uitleg

Via tuya cloud wordt deze wel onderseund. Ik heb hem nu gekoppeld aan mijn nest thermostaat wanneer deze op eco springt schakelt de eurom op 16 grade op moment dat thermostaat van eco af springt schakelt deze in op 19 graden. Dan hoeft je er ook geen apparte schakeling tussen te maken en vergeet hij de instellingen niet.

Niet bekend met Tuya, en ziet er wel imponerend uit als ik bovenstaande handleiding lees, maar we gaan er mee aan de slag…Wordt vervolgd

Update:, aan de praat gekregen en werkt !. Even puzzelen met de accounts, API-keys enzo, maar als dat eenmaal draait werkt het redelijk goed. Alleen het rapporteren van de temperatuur die de kachel zelf meet lijkt nog wat wisselend…Even de tijd geven…

Hoi Marco, ik heb ook een Eurom Alutherm 2000 Wifi. Heb geprobeerd om deze te koppelen via de Tuya app wat helaas niet gelukt is. Apparaat wordt niet gevonden. Heb jij tips?

Configuratie TuYa cloud

De stappen doorlopen en de Tuya cloud app geinstalleerd, ik heb verschillende temp/hum sensoren in huis waar ik via de Smart life app de waardes kan zien.

Om de sensoren in de Homey pro 2023 te krijgen de Tuya app in gebruik genomen, echter ziet hij de temp/hum sensoren niet ? ik kan ook geen temperatuur sensor kiezen in de Tuya app ?