Ik heb veel topics voorbij zien komen met verschillende jaartallen, over over het activeren van een backup dmv een flow. En dus buiten de automatische backup vanuit Athom/homey om. ( en voor de slimmeriken, onder ons:
Ik heb een abb op die functie.)
Er is geen flow kaartje voor en hoewel het al regelmatig, in diverse topics is aangegeven. Maar nu heb ik pas mijn eerste flow ( clean timeline) gemaakt dmv Homeyscripts. (met dank aan een topic in dit forum)
Dus ik dacht: Is er een homeyscript, welke zorgd dat backup functie (mits geabonneerd) word geactiveerd.
Immers ākort door de bochtā gedacht;
Of ik nu handmatig naar het tabblad āmeerā ga, vervolgens naar āback-upsā om vervolgens de knop āmaak een backupā in te drukken, zouden deze handelingen ook met een script uitgevoerd moeten kunnen worden. En vervolgens kan ik dat script ( net als met clean timeline script ) dmv een flow laten starten. En zo bepaal ik zelf wanneer ik een āautomatischeā backup wil maken en word er niet standaard, iedere nacht een backup gemaakt.
Alleen de vraag is HOE? of is de denkwijze, letter ākort door de bochtā gedachten, omdat Atom, deze weg, diep heeft weggestopt/verwerkt in de broncode ivm het backup abonnement wat ze aanbieden.
Iemand een idee ( in de goede richting)