DS831/EL2601 Proguard800 Magneetcontact

IK heb sinds kort een Homey en ben zeer tevreden. Maar nu probeer ik mijn deursensoren en bewegingsmelders van Proguard toe te voegen, maar ik zie niet dat deze herkent worden of dat er een app voor is.
Het betreffen:

  • Magneetcontact DS831
  • PIR Sensor (MS845)
    Informatie over het magneetcontact:
  • Antenne: Ingebouwde Antenne
  • Frequentie: 868,35 MHz FM
  • Voeding: 3.6V ½ AA Lithium Batterij
  • Stroomverbruik: 25mA (bij verzenden) / 10µA (standby)
  • Draadgebonden contact Voltage bereik: 0-15VDC/AC (peak to peak)
  • RFI Immuniteit: 40V/m

Volgens mij is dit zWave frequentie.

Is er iemand die mij hierbij kan helpen

Mmm balen.
Iemand een tip???

Iemand die er stiekem wellicht al mee bezig is. Zelf heb ik de skills niet.

Ik heb even vluchtig gekeken, maar het lijkt er op dat dit hem niet gaat worden. De Proguardspullen werken met het X10 protocol. Door wordt niet ondersteund door Homey.

X10 gebruikt inderdaad dezelfde frequentie als zwave, maar het is wel echt een ander protocol. (een beetje als, wij mensen praten allemaal in dezelfde toonhoogtes, maar de één spreekt Nederlands en de ander Koreaans)

@Luc Er is wel een X10 App in de AppStore.

1 Like

Klopt, ik ga er vanuit dat je deze bedoeld: https://homey.app/nl-nl/app/com.jilles.x10/X10.2/

Maar die praat op de 433-band, en is nog niet volledig geïmplementeerd. Allicht kun je contact opnemen met de maker om te kijken of hij waar voor je kan betekenen?
Ik weet niet of Homey het toe laat om ruwe data te versturen op de 868-band.(dat lijkt nodig voor de app, zodat hij andere protocollen kan praten)

1 Like

@JPe4619 and @anon8748058 Ik ga er vanavond eens even mee aan de slag, kijken hoever ik met deze app kom.

Succes! Laat even weten of het gelukt is!

@anon8748058, helaas niet gelukt. Lijkt alleen geschikt voor een bewegingsmelder. Verder van alles geprobeerd , maar mocht niet baten. Toch bedankt voor de tip!

@nattelip Kun jij toevallig helpen met een tip of de magneetcontact DS831 kan werken met deze app?

888.35 is een speciale frequentie en de homey online 866 lezer kan je niet tuinen, wat je kan proberen is toekijken of homey iets ontvangt, ook de rfxcom app ondersteund x10 toewens, ik heb geen x10 spullen op de 866 band dus ik al ze ook niet ontwikkel voor homey als dat überhaupt mogelijk zo zijn je kan op de rfxcom website kijken of jou apparaten ondersteund worden zo niet heb ik er een hard hoofd in

Dank je wel allemaal voor jullie snelle reacties! Super hoe goed dit forum werkt.
(ook al heb ik helaas NOG geen oplossing).
Ik ga even verder met zoeken.