Domme filamentlampen met slimme dimmer

Hey allemaal,

Aangezien ik ga verhuizen wil ik binnenkort een hanglamp met 7 filamentlampen slim maken.
Ik heb dit eerder geprobeerd met een KAKU dimmer, maar daarmee gingen de lampen flikkeren.

Nu zoek ik een Zigbee of Z-wave dimmer die de lage wattage van de lampen aankan. Hebben jullie ervaring met zo’n situatie?

Ik heb slimme filamentlampen overwogen, maar aangezien Homey altijd een vertraging heeft met meerdere lampen tegelijk aanzetten wil ik dit liever niet.

TheFops

Ik maak gebruik van deze : https://www.robbshop.nl/zigbee-draaidimmer-robb-smarrt?sqr=zigbee%20dimmer&
Zowel via Homey, als door huisgenoten met de hand (oude manier) te bedienen.

Ik gebruik deze.


Let wel op deze is vrij dik, dus meet even goed of er ruimte is in je doos

Ik snap dat je vraagt om zigbee of z-wave, maar adviseer je om eens naar dimmer2 van Shelly te kijken.

Die dimt bij mij lager dan de dimmer2 van fibaro. Je kunt er overigens altijd voor kiezen een bypass te installeren. Let wel op dat het beter werkt als je een nul draad kunt aansluiten op de dimmer module.

Ik gebruik gewoon Kaku met Philips filament lampen. Staan altijd gedimt, nergens last van.

Ik zeg ook nergens dat het niet kan. maar je hebt 101 verschillende lampen. Als deze drie van jou voldoende load geven zodat je kaku goed werkt, dan is dat heel fijn. Waarschijnlijk gaat het voor de topicstarter ook wel werken, want immers heeft hij er 7. Dus verwacht wel dat hij voldoende load heeft zodat elke dimmer goed werkt, echter geeft hij aan dat hij slechte ervaringen heeft met kaku.

Mijn ervaring is dat de shelly dimmer erg goed werkt, zeker voor de prijs, ik zal nu niet meer zo snel een dimmer van fibaro kopen.

Bedankt voor alle reacties.

Ik heb inderdaad 7 lampen dus dacht dat er inderdaad voldoende load zou zijn. Het zijn calex lampen, ik heb eerder ergens gelezen dat die nog wel eens problemen geven.

De reden dat ik zigbee zoek is om m’n mesh netwerk uit te breiden. De shelly had ik niet aan gedacht, is denk ik een goede optie maar draagt helaas niet bij aan m’n zigbee mesh. Maar ga hem overwegen.

De draaidimmer vind ik een mooie maar wel erg prijzig. Die inbouw dimmodule had ik gezien, goed om te lezen dat de ervaring goed is.

Welke filament lampen gebruiken jullie?