Domestia koppelen aan Homey

Dag allemaal, mijn eerste post op het forum.

Ik ben actief op zoek naar een nieuwe smart home hub die mijn verschillende systemen kan koppelen.
Momenteel heb ik een aantal zaken geautomatiseerd via HomeKit, wat Smart Things, en nog een aantal losstaande apps die ik allemaal wil integreren en combineren.
Ik zou graag HomeKit blijven gebruiken als frontend.
Homey lijkt de beste optie voor een leek als mezelf. Homebridge en HassOS zijn te veel geknutsel.
Na wat onderzoek denk ik alles te kunnen integreren met Homey op 2 zaken na:

  1. Mijn Eufy Doorbell (maar hier zou HomeKit support voor komen)

  2. Mijn domotica systeem is Domestia, een “goedkoop” systeem van een fabrikant uit Wallonië, het is wel gekoppeld via een LAN module met Google Home waar ik al mijn lichten kan zien en bedienen + via google assistant kan aanspreken.

Dit 2de punt is belangrijk, zijn er ervaringen/tips over hoe Domestia (al dan niet via Google assistant) te integreren in Homey en aan te sturen/automatiseren met andere apparaten?

Heeft iemand op dit forum tips?

Alvast bedankt!

Er is geen directe ondersteuning voor Domestia, voor zover ik kan zien (geen app in de app store).

En voor zover ik weet zijn er ook geen mogelijkheden voor Homey om HomeKit en/of Google Home apparaten aan te sturen (het kan alleen de andere kant op: Homey kan z’n apparaten via HomeKit en/of Google Home beschikbaar maken).

Thx Robert voor de reply.
Domestia hangt voor mij vast binnen Google Home, goed om te horen dat ik wel alle andere aparaten via Homey in Google Home kan krijgen.
Het lastige hier mee is dat ik mijn lampen thuis niet kan automatiseren zolang Google Home Routines nog niet beschikbaar zijn in België.

Is daar een oplossing voor?

Je zou kunnen kijken of Domestia misschien een cloud service als IFTTT ondersteunt, of misschien via webhooks werkt. Op die manier zou je het wel (houtje-touwtje) kunnen laten werken met Homey.

Helaas ontbreekt daar elke vorm van documentatie of info op fora.