Ik ben benieuwd of iemand een voorbeeld en/of tip heeft hoe een lamp te laten knipperen als er op de deurbel gedrukt word.
Een als/dan lijkt vanzelfsprekend, dan een aan, een wacht van 1 sec en een uit. En dat dan bijvoorbeeld 5x herhalen maar… dit spelletje moet afhankelijk worden van of die lamp al uit, danwel aan is. Dus als hij aan staat moet hij uit/aan,uit/aan…x 5 en als hij uit staat moet hij aan/uit, aan/uit…x5a . Heeft iemand zoiet werkend en een voorbeeld ? Ik hoor graag
“zo vaak herhalen als nodig is” is net zo vaag als “hoe lang is een stukje touw”
heb mijn oorspronkelijke topic aangepast
Als je bij EN opneemt “de lamp is uit”, dan kun je bij DAN 5x aan/uit invullen.
Bij ANDERS vul je dan in: 5x uit/aan.
Steeds met 1 seconde ertussen.
Andere oplossing aIs het niet heel belangrijk is dat ie precies 5x knippert:
Anders kun je met ze Zone Memory app de status van de lamp(en) opslaan, ze laten 5x uit/aan laten gaan en als laatste de beginstand met dezelfde app weer terugzetten.
Gebruik “toggle” lamp i.p.v. “zet lamp aan” of “zet lamp uit”. (In het Nederlands heeft Athom “schakel aan of uit” gebruikt voor toggle).
Dit zorgt ervoor dat een lamp die uit is aangezet wordt, en een lamp die aan is uitgezet wordt.
Gebruik een even aantal schakelingen om de lamp weer in oorspronkelijke staat (aan of uit) te krijgen na het knipperen:
Hi Henk, dank voor deze aanwijzing, ik heb inmiddels met de zone memory app wat geëxperimenteerd en dat gaat goed komen.