Deurbel gesneuveld op zoek naar alternatief maar kan niets vinden

Vandaag is voor de 2de keer mijn slimme ezviz deurbel gesneuveld welke ik gekoppeld ahd aan Homey.

Ik heb het een beetje gehad met dat ding, elke keer gaat die spannings regelaar defect en die is niet los te krijgen, support van ezviz is waardeloos, simpelweg niet bereikbaar en daarnaast moet je de hele bel terug sturen.

Nu zoek ik een alternatief maar kan eigenlijk niets vinden, is er nu geen enkele deurbel wat werkt met Homey en de volgende dingen kan:

  • koppelbaar aan Homey, mag direct of eventueel via IFTT
  • beelden/opnames ook op te slaan op de synology NAS
  • liefst geen maandelijkse kosten
  • deurbel wel via kabel gevoed, dus geen batterijen die je telkens moet vervangen of opladen

Weet toevallig iemand een deurbel welke wel voldoet aan deze eisen.

Wat ik niet wil is:

  • zgn om of zelfbouw setjes, dus KAKU of fibraro en dan met trucjes etc werkend te krijgen (dat heb ik nu dus al met die ezviz)
1 Like

Als lokaal opslaan van de beelden op een aparte sd in een extra “Homebase” kastje ook een optie is dan voldoet de Eufy Video Deurbel Batterij Set aan alle andere eisen. Of je van daar de beelden makkelijk naar je Synology kan krijgen durf ik niet te zeggen.

Laat je overigens niet misleiden door de naam “battery” - je kunt deze versie wel degelijk via de bestaande deurbelbedrading bedraad aansluiten. De bedrade versie is bij mijn weten niet hier te koop, maar dat betekent eigenlijk alleen “zonder batterij”. Qua bedraad aansluiten is er dus geen verschil.

Er zijn ook goedkopere sets die een belunit i.p.v. Homebase gebruiken. Iets goedkoper, maar de homebase is uiteindelijk ook handig als je ooit b.v. extra camera’s wil, de Homebase heeft meer mogelijkheden.

De ontwikkelaar van [APP] Eufy Security is erg actief en geeft goede support. Hij kan je in deze thread misschien ook wel vertellen of je de beelden naarr je Synology kunt krijgen.

1 Like

Ik heb ook de Eufy Video Doorbell Battery en kan hem van harte aanbevelen. En ik heb hem op de bestaande beltrafo aangesloten.

Eerder heb ik ook de Nest Doorbell geprobeerd, maar daar was ik niet tevreden over.

Ik zou hem bij Coolblue bestellen, want dan mag je hem proberen en als ie niet bevalt terugsturen.

1 Like

Eufy bezitter, na diverse andere geprobeerd te hebben, Eufy is prima en gekoppeld met de Eufy app van @martijnpoppen echt een uitkomst. Let op, wil je op bv je NAS beeld opslaan dan zijn er wel wat uitdagingen, opslaan op de Homebase werkt prima. De wireless versie (op accu), kan je ook gewoon bedraad aansluiten (middels beltrafo)

1 Like

met lokaal opslaan bedoel ik op mijn eigen synology nas, niet op een SD of zo.

Maar komt er eigenlijk dus op neer dat er inderdaad nog steeds geen enkele slimme deur bel is die voldoet aan mijn eisen…

Of het er niet is kan ik niet zeggen, maar vanuit een verkoper moet je iets kunnen leveren wat werkt. dat is dus óf ingebouwd óf NAS, want je kunt moeilijk van iedere klat vragen er een NAS bij te kopen. Bovendien wil een leverancier ook kunnen zeggen dat je extern toegang hebt tot de beelden, en op een NAS kunnen ze dat moeilijk of niet universeel bieden.

Opslagmogelijkheid op NAS zal dus vrijwel altijd aanvullend geleverd worden op lokale SD mogelijkheid.

Een deurbel is ook zelden gemakt om alles op te slaan, alleen bij beweging of aanbellen. Een SD kan dus makkelijk maanden opnames kwijt i.h.a… Waarom is opslag op de NAS zo belangrijk voor je?

Werkt het out of the box (opslaan op eigen NAS)…Nee. Zijn er workarounds die wel werken? Dat ligt eraan wat je precies wilt, wil je de bestanden plaatsen op je NAS (dus een kopie na de recording), dan kan @martijnpoppen daar misschien nog wel iets mee. Ik wilde live recorden en heb dus recordingsoftware draaien, dat was een uitdaging, maar op zich werkt het om dat nu zelfs 24/7 op te slaan (met workarounds). Zorg wel dat hij dan aan een beltrafo hangt, anders is de accu snel leeg.

1 Like

omdat die bel dan onderdeel kan uitmaken van de camera’s in huis.
De nas heeft ten eerste veel meer opslag ruimte, daarnaast is de camera beheer software van de nas gewoon beter en kun je op 1 plaats al je camera’s zien en beheren.

Kijk dat er een SD kaart in kan is verders prima, zolang je maar niet verplicht bent deze ook te gebruiken, echter de deurbel moet wel bv onvif ondersteunen zodat je de beelden dan ook kan streamen via Homey of de NAS etc…

Verders wil ik geen maandelijks abo, heb immers opslag ruimte zelf genoeg.

Dus een deurbel met ONVIF die werkt met Homey, dit mag direct met eigen app of via IFTTT, dus als je op het bel knopje drukt je Homey iets kan laten doen en dat de opnames worden opgeslagen op mijn eigen NAS, dat is de bedoeling.

Gezien ik dus al een NAS heb wil ik geen 2de opslag (die homebase van eufy) wat ik niet kan combineren met de NAS.

Geen abo nodig, standaard opslag op een SD in de homebase (dus niet in de camera zelf!) en met workarounds mogelijk in te richten zoals jij wilt, maar dat werkt dus niet out of the box. @martijnpoppen heb jij nog mooie andere ideeen?

Overigens zegt Eufy al langer straks wel RTSP streams te willen gaan ondersteunen (op hun forum), maar dat zou er vorig jaar al zijn en is er momenteel dus nog niet

met geen abo bedoelde ik niet specifiek de Eufy maar alternatieve deurbellen in zijn algemeen.

Maar is er ergens info te vinden om die Eufy dus zonder homebase te laten opnemen op mijn nas?
Als ik erop google vind ik eigenlijk niet veel bijzonders…

Ik denk dat je de homebase op zich nog steeds nodig hebt, of je daar het opnemen zelfs kan uitzetten weet ik eigenlijk niet. Ik heb daarnaast een stream draaien sinds 2 dagen geleden, met heel veel puzzelen met @martijnpoppen (waarvoor dank).

Om dit te organiseren draai ik momenteel ioBroker op een vm, hierin een Eufy implementatie die de stream intern toegankelijk maakt en deze stream (m3u8) record ik dan weer op m’n “NAS”.

Meer info: ioBroker Eufy plugin

Recording timeout is max 30 min, maar je kan hem met een url bv elke 28 min aanroepen en dan blijft hij dus gewoon weer 30 min recorden (zoals ik al zei, niet de mooiste oplossing)

Als je alleen incidenteel wilt opnemen (niet 24/7), bv als de bel gaat, dat kan je evt ook kiezen dat je de stream vanuit EUFY cloud laad, dit is echter beperkt aan een x aantal keren per uur (genoeg voor normaal gebruik), deze optie zit wel voorbereid in de Homey app van Martijn.

1 Like

dankje, maar dit is me te veel gehobby, haha

Maar ik heb inmiddels er wel 1 gevonden die out of the box werkt en exact doet wat ik wil.

  • opname op nas
  • native homey app
  • geen abo’s
  • bedraad aansluiten

Nadeel, ja de prijs dus… 359,-

En dan nu maar wachten op iemand die vraagt welke dat dan is.

2 Likes

@B3rt Ik denk dat je beter kan kijken naar oplossingen van bij voorbeeld HikVision. Deze heeft Onvif en NAS support. En ook een Homey app: Hikvision App voor Homey | Homey
Eufy is erg mooi, maar denk niet dat dit voldoet aan de eisen die je er voor hebt.

@Rocodamelshekima
sorry, dat was de DoorBird D101S echter de reviews zijn al slecht ervan… gaat hem dus ook niet worden.

@martijnpoppen
die heb ik nu dus al (ezviz met hikvision firmware met onvif), die is dus gesneuveld, support is waardeloos en de powerkit gaat elke 2 tot 3 maanden defect. powerkit is niet los leverbaar en kan ook geen alternatieve powerkit vinden die je kopen (in de hoop een betere te krijgen)…

Ah ik wist niet dat die 2 bij elkaar hoorde. Dooorbird ziet er ook goed uit. Maar inderdaad prijzig.

ezviz wordt door hikvision gemaakt, de hikvision versie heeft onvig ondersteuning de ezviz firmware niet.
Nadeel van die ezviz is is dat er geen app voor is, je moet dus met trucjes het bel signaal afvangen en vertalen zodat Homey dit herkend (fibraro implant of kaku zender etc).

Wat die doorbird betreft, hij is erg duur maar de reviews zijn ook slecht, vooral slecht beeld en geluid en dat voor dat geld…

Kijk eens naar de netatmo deurbel, deze voldoet aan al je eisen.

Dankje, hij kan bijna alles op 1 belangrijk punt na:

  • geen ondersteuning voor NAS/DVR via onvif of rtsp, je kan wel bestanden opslaan extern alleen niet opnemen en/of streamen via de NAS camera opties.

Ik dacht dat je alleen de beelden wilde opslaan:

Zelf stream ik alle opnames van de deurbel naar mijn synology middels ftp. Onvif of rtsp wordt inderdaad niet ondersteund.