Hallo,
Wij hebben een deurautomaat gekregen, ‘‘Dorma ED100’’
Nu heeft deze een afstandsbediening ‘‘FAAC XT2 868 SLH LR’’
Is er een mogelijkheid om dit met homey te koppelen?
Ik las dat de homey pro 2019 868MHZ ondersteund?
Of is er misschien een hub verkrijgbaar?
zelf heb ik het volgende gevonden maar zal dit ook met homey werken?
De General Gate Wi-Fi stelt u en uw hele gezin in staat om de poort/deur te bedienen via een mobiele app, waar u ook bent. De General GATE Wi-Fi is volledig draadloos, dus iedereen kan hem binnen een handomdraai in gebruik nemen. Geen gedoe met...
alvast bedankt voor het meedenken!
Auch…:
868Mhz is availabe and online for the older Homey’s, it just wasn’t very useful.
Thanks to Z-Wave:
It could only work on ASK modulation for listening, and sending.
But most of 868MHz devices work with FSK which could only be send (from Homey to device, with a short duration for listing to a “signal received” signal back), not receive anything else.
And thus no app really was ever made for it as it was also really difficult to create apps (some tried but stopped trying eventually cause a good…
Beste vraag je dit aan de fabrikant of leverancier.
Zijn er wandschakelaars bij geleverd?
Want dan kun je die ‘slim’ maken m.b.v. een relais met potentiaalvrij contact, zoals de Shelly UNI
Bedankt voor je antwoord en info.
Uhm er is geen wand schakelaar bij geleverd. Maar ik kan misschien idd een shelly plaatsen.
Ik zal het elektrische schema eens opzoeken.
Graag gedaan.
Doe dat, ben benieuwd wat je er mee kunt doen om het ‘smart’ te maken.
Hoe wordt het standaard aangestuurd dan? Met een IR sensor aan beide kanten van de deur?
Voor de FAAC wifi remote is weinig bruikbaars te vinden.
Zou heel goed Tuya gebaseerd kunnen zijn, maar dat zou je even moeten navragen bij de leverancier.