Cast a text to Google werkt niet meer

Ik gebruik deze app (cast a text to Google) om door middel van flows bijv aan te geven dat het bedtijd is, of welke container naar buiten moet.
Echter sinds een paar weken doet de tekst het niet meer. Hij geeft dus wel een “ping” alsof er iets gesproken gaat worden, maar er komt daarna geen tekst uit de speaker..

Bekend probleem?

Onbekend probleem, werkt hier (al jaren) prima.
Is alles up-to-date?

App v2.1.0
Homey Pro 2026 v13.4.1

Gebruik je variabelen/tags die tekst bevatten, of is de tekst direct ingetikt?

Zou je de [APP][Pro] prefix willen verwijderen van je topic naam? Deze zijn alleen bedoeld voor app topics die zijn aangemaakt door de ontwikkelaar

ik heb het ook al veel langer prima naar tevredenheid gebruikt. Maar ineens is het uitspreken van de tekst weggevallen. Hij deed het altijd prima.

Ik gebruik letterlijke tekst.

Okee, dank je.

Een aantal dingen die je kunt doen of testen

1. Gaat het in alle flows met ‘Cast a text’ mis, of enkel met deze flow?
    In het laatste geval zou ik de hele flow even vanaf nul als geheel nieuwe flow opnieuw aanmaken. De originele flow daarna disablen / uitzetten.
    → Soms raakt een flow beschadigd op 1 of andere manier, opnieuw als geheel nieuwe flow maken helpt dan wel eens.

2. Als je een andere speaker hebt, werkt het dan ook niet als je tijdelijk die andere speaker selecteert?

3. Heb je de Google Chromecast app al eens herstart? (‘Cast a text’ is hier afhankelijk van)

4. Heb je Homey al 10min van stroom gehaald? (dit lost soms de vreemdste problemen op)

Even uitgeprobeerd op een andere speaker, en inderdaad doet hij het dan wel ja.
Op de één of andere manier werkt deze app dus niet op mijn Google Home in de woonkamer, en wel op de google mini’s op de slaapkamers..
De Google Home werkt verder wel, want ik gebruik hem nog steeds voor spraakberichten of omroepberichten naar andere google’s ..
Ik heb hem ook al eens opnieuw opgestart.

Ik heb uiteindelijk de Google Home maar een verse restart / installatie gegeven. En toen werkte hij ineens wel weer..