Buitenlicht aansturen

Mijn buitenlicht wordt dmv een motionsensor aangezet en brand dan 15 minuten (flow). Nu wil ik als ik bezoek verwacht ook de mogelijkheid hebben om de buitenlamp aan te zetten en pas uit te zetten als ik dat wil. Is dit mogelijk ?

Ad

Je moet echter wel ff bedenken hoe, dat kunnen wij niet voor je doen.

Ik heb het gedaan door een uitzondering te maken als iemand met mijn tuin access point verbonden is.

Je kunt ook als je fysiek de knop indrukt ander gedrag laten starten.

Ff bedenken dus

Een mogelijkheid is om de flow die de lamp aan de hand van de motion sensor aan- en uitzet te laten testen dat de lamp uit moet zijn. Staat de lamp dan aan, dan zal de motion flow niet triggeren, en dus ook de na xxx seconden uit niet uitvoeren.

Wat mogelijk is is dat je een flow uitschakelt. In dit geval de flow die de lamp uitschakelt.

Je maakt dus een flow die de flow uitzet die jou lamp na beweging uit zet. En neemt hierbij mee dat de flow na een bepaalde tijd weer wordt geactiveert

Hierna heb je een aantal mogelijkheden om deze flow te activeren;

  1. handmatig
  2. maak de flow je favoriete flow zodat je hem snel kunt bedienen
  3. Via de widget
  4. Staan deze afspraken in een agenda, dan kun je Icalender gebruiken om deze flow te activeren bij een afspraak
  5. aqara button bij de deur plakken. 1x drukken activeert de flow

Iedereen bedankt voor de info. Ik heb weer voldoende om hiermee verder te komen.

Ad