Graag wil ik dat mijn zonneschermen naar boven gaan i.g.v. regen, als deze ook werkelijk naar beneden zijn. Dat deze altijd getriggerd wordt als het gaat regenene is (denk ik) nog niet het probleem. Ik wil echter een push notificatie ontvangen als de schermen ook werkelijk naar boven zijn gegaan. Daarom heb ik de volgende flow nu gemaakt:
https://homey.app/f/LNrlIX/
Dit werkt niet goed, omdat alles na de eerste ‘of’ de voorwaarden een ‘en’ relatie heeft, zo begrijp ik van diverse andere topics. Omdat er maximaal drie ‘of’ voorwaarden mogelijk zijn gaat dit dus niet lukken (want 4 schermen). Nu kwam ik op het idee om een ‘ja/nee’ variabele te maken, maar ik kom er niet uit, omdat er geen trigger is, tenzij ik een timer bijv. iedere minuut laat aflopen en checken wat de waardes van de zonneschermen zijn. Dit lijkt me nogal omslachtig.
Is er geen makkelijkere manier om dit te regelen? M.a.w. kan ik een voorwaarde maken waardoor de schermen alleen naar boven gaan als er 1 of meerdere naar beneden zijn om vervolgens ook de notitificatie te sturen. Of, kan ik een aparte flow maken die de notificatie verstuurd als de schermen ook werkelijk naar boven gaan. Alvast bedankt!