Bug: Systeem datum en tijd lopen achter op werkelijkheid

Ik heb sinds versie 2.1.2 van de firmware op mijn Homey Pro problemen met datum en tijd. Elke keer wanneer ik mijn Homey herstart schiet de datum terug naar 14 februari 2019 en de tijd iets voor 12 uur.

Een factory reset heeft het probleem niet verholpen. Tijdzone staat juist, locatie ook.

Als gevolg hiervan werken scrips niet goed, en kan ik geen apps en updates installeren omdat uitgegeven certificaten van Athom volgens mijn Homey (nog) niet geldig zijn.

Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren?

Ik kan tijdelijk om het probleem heen werken door systeem herstel te draaien zonder factory reset. Gedurende een minuut of 10 wordt dan de juiste tijd en datum gebruikt door het systeem.

Gr,

Gerben

Heb je toevallig iets dat een NTP uitstuurt op je eigen netwerk? een router die dit uitstuurt (en deze dus niet op de juiste datum lopen) of een pi-hole die dit tegen zou kunnen houden?

Net voor de zekerheid mijn netwerk gescand, maar geen NTP server gevonden. Ik blokkeer op mijn router geen UDP verkeer over poort 123, dus NTP client verzoeken vanuit de Homey worden doorgelaten.

Ik zal morgen mijn Homey aan een apart WiFi netwerk hangen om kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet, om uit te sluiten dat iets op mijn LAN de tijd en datum van Homey beïnvloed.

Waar vind je de tijd van Homey?
Als ik namelijk naar instellingen > algemeen > over ga. Dan zie ik de tijd en datum van mijn telefoon en niet van Homey.
Ik zit namelijk in het buitenland met 6 uur tijds verschil en dit screenshot heb ik net gemaakt.

De tijd die daar staat is van hier en niet van mijn Homey in Nederland waar het 1:01 uur snachts is

Als ik een kaartje maak een een tijd tag dan is klopt de tijd wel

Zover ik weet is ook in de app de tijd van Homey, echter gecorrigeerd naar de tijdzone op je telefoon.
De tijd op Homey kun je het best bekijken op de developer settings paginahttps://developer.athom.com/tools/system

Daar zie je de tijd in Zulu time “date” en en de “dateHuman” welke m.i gecorrigeerd zou moeten zijn naar de locatie van Homey. Dat laatst ben ik echter niet 100% zeker van, in de Alpha versie zag ik ook daar de tijd gecorrigeerd maar de locatie van het toestel.