Bubendorff rolluiken

Hallo.
Ik heb al enige tijd een Homey.
Werkt top.
Ik heb onlangs een aantal rolluiken van Bubendorff laten plaatsen.
Deze heeft een eigen app om ze te bedienen.
Ik kan deze wel koppelen aan HomeKit
Hoe kan ik ze nu met Homey ook laten bedienen.
Ik heb geen idee.
Alvast bedankt

Ik zie geen app voor Bubendorff dus vermoed dat het niet kan.
Evt. vragen of één van de developers er misschien mee bezig kan/is.
Je kunt ook proberen of er een compatibel type is zoals Somfy, Velux, Fakro of Brel motoren, of iets dergelijks.
Nee, heb je…

Nee dat is ook het probleem.
Maar zal eens verder vragen

Toevallig al wat wijzer geworden?

Nee nog niet helaas
Had u ook al iets geprobeerd?

Nee dat er geen app is is ook juist het probleem.
Is van onderdeel van Legrand dacht ik.
In de home+ app die ik gebruik voor bubbendorf kan je ook andere merken invoegen.

Mij is het helaas niet gelukt.

Kun je de Home + app of de Idiamant niet toevoegen aan de homey?

Dat lukt mij dus niet.

Zeer frustrerend, las al dat heel veel mensen hier tegen aanlopen. Helaas heb ikzelf geen verstand van programmeren maar dat signaal moet wel te coderen zijn in Homey?

Daar zit ik dus ook mee.
Zou t allemaal leuker maken als je ze kan toevoegen in je Homey.

Pro tip: eerst even kijken wat er met Homey samenwerkt voor je iets laat plaatsen…

Kan je niet met een Fibaro Roller Shutter module werken en deze aansluiten op je Bubendorff?

Bedankt voor de tip.
Maar we hebben deze natuurlijk met een bepaalde reden gekozen.
Het is een systeem dat op zonnepanelen werkt met accu. Dus geen externe stroom aansluiting.
En een eigen ab.
Het mooie van deze rolluiken is dat ze ook open kunnen klappen als een soort shutter. Maar dan aan de buitenkant.

Dit is ook de reden dat de vorige bewoners dit hebben gehangen… heel irritant om de rolgordijnen van sunway wel werkend te hebben maar een rolluik homaaar😞

Ik heb de spullen besteld om het zoals onderstaand aan te sluiten. Ik houd jullie op de hoogte hoe het gegaan is!

image|281x499

Kijk. Zoekt en gij zult vinden.
Ik ben benieuwd. Hoeveel rolluiken hebben jullie. En moet je dan per rolluik dit aanschaffen?

Zoals het er nu naar uit ziet dien je per kanaal wat je wilt aansturen een universele radiozender aan te schaffen. Je kunt wel twee zenders op een fibaro switch zetten.

Ik heb twee rolluiken aan de voorkant, deze ga ik op een kanaal zetten en dan inleren op de radiozender. Ze gaan dan samen tegelijk bediend worden wat voor mij geen probleem is.

ik denk dat ik dezelfde heb besteld :slight_smile:
en ik zit straks met hetzelfde probleem.

Kevin heeft de oplossing.
Het is mij net wat te lastig allemaal. Omdat ik denk dat ik een andere versie van de bubendorff rolluiken heb.

Mja, ik wil alleen geen extra radiozender aanschaffen voor rolluiken die al een app hebben.
nou ben ik ICT-er dus ik ga mij verdiepen in het signaal en wat de app verstuurd.
misschien kan ik iets met webhooks fabriceren.
maar eerste moeten ze nog binnenkomen en opgehangen worden :slight_smile:

Als de zaak via Homekit werkt kun je ze waarschijnlijk met Home Assistant aansturen, want die heeft een Homekit Controller integratie. En Home Assistant dan weer koppelen aan Homey.