Brandgang verlichting

Ik ben op zoek naar de volgende oplossing voor onze brandgang verlichting:

  1. Bij donker automatisch inschakelen op 40%
  2. Bij beweging naar 100%
  3. Koppelen (en loggen) met Homey.

Liefst ook alles bedraad, en dus niet met batterijen.

Bestaat zoiets in één pakket, of moet ik met drie verschillende onderdelen aan de gang (licht sensor, beweging sensor, en lamp).

De meeste bewegingssensors lunnen ook lux meten. Dat hoeft echter niet. Homey kan de lampen bij zonsondergang aanzetten op 40% Bij signalering van beweging op 100% zetten

Hey Paul,

Bedankt voor de info. Ik ben al bang dat ik dus twee verschillende systemen aan elkaar moet knopen met Homey. Een bewegings-senor, en een standaard lamp.

Maar zijn er systeem die dit in één hebben en toch gekoppeld kan worden aan Homey?

Ik wil namelijk ook de beweging kunnen detecteren in de logs. En het liefst zelfs de lamp een eigen RGB kleur geven.

Er zijn systemen die alles kunnen wat je wil, behalve de koppeling met Homey. Zelfs een noodaccu aan boord zodat bij stroomuitval de lamp toch een tijd blijft branden.
Wellicht een Shelly inbouwen zodat je op basis van wattage toch een terugkoppeling krijgt?

Mocht je geen 2 systemen willen koppelen dan is het overwegen van Homey geen goede keuze. Het doel van Homey is het integreren van allerlei verschillende domotica systemen. Wil je slechts dat wat je omschreef dan werkt Hue prima.