Bosch EasyControl CT200

Dag Robert.

Thx voor je berichtje. Ik heb gisteren de XMPP oplossing getest, maar kreeg deze niet aan de praat. Ik krijg eerst het volgende terug: {“isFulfilled”:false,“isRejected”:false}
En daarna een Unhandled rejection Error: MAX_RETRIES_REACHED

Ik heb verschillende instellingen en node versions geprobeerd, maar het lukte niet. Ben dan verder gegaan met de beperkte IFTTT oplossing.

1 Like

Hey Robert,

Heb naar aanleiding van je berichtje hierboven nog wat verder getest en heb de bosch-xmpp cli ook aan de praat gekregen. Heb ondertussen ook de temp kunnen opvragen en nadien wijzigen met een value put naar /zones/zn1/manualTemperatureHeating.

Zeer indrukwekkend, die bosch-xmpp interface! Thx voor de info.

2 Likes

Hey,
Is er nog iets moois uit voortgekomen?
Als ik ook de temp per room kan zien en instellen zou perfect zijn, op een user friendly manier dan…

Sorry, heb sindsdien niet meer verdergewerkt op die xmpp interface van Robert. Misschien iets voor tussen Kerst en Nieuwjaar…

3 Likes

En ondertussen nog beweging in dit dossier?

Deze???

2 Likes

Helaas werkt de app niet met recentere Bosch easy control thermostaten.

Na wat opzoekwerk blijkt dat Bosch zijn easy control systeem gesloten wil houden.En hun API’s afschermt.

Zelfs via HA is het me ook (nog)niet gelukt.

Toch heb ik iets klein gevonden dat (gratis) werkt met Homey,namelijk via IFTT kan je de temperatuur veranderen in Homey! Niks meer,niks minder…..en met een grote vertraging…

Bovenstaande app werkt voor mij niet helaas. Blijft bij apparaat toevoegen na invullen details hangen in het loading scherm :expressionless_face:

werkt perfect hier , top!

Bij mij werkt deze app voortreffelijk met mijn Bosch/Nefit Easycontrol CT200. Moest wel in de Android-app van Easycontrol een wachtwoord instellen zoals beschreven (die heb je nodig naast serial nummer een toegangscode). Na instellen wachtwoord werkte die perfect. Thx, wachtte al tijdje op een werkende app voor mijn EasyControl CT200. Keep on the good work…