Bosch EasyControl CT200

Hi all, voordat er aan alle kanten geld wordt ingezameld; Ik ben momenteel in contact met Bosch/Nefit over een officiële integratie van de Bosch EasyControl thermostaat. Alhoewel ik helaas nog niks kan beloven en nog geen toezeggingen kan doen wilde ik wel even vermelden dat de conversatie loopt :grin:

Wat uiteraard helpt is als Bosch/Nefit ook direct van haar gebruikers hoort dat hier vraag naar is :wink:

3 Likes

Hou ons alvast op de hoogte!!

Zou mooi zijn als ze hun backend protocol eens openbaar zouden maken, scheelt weer reverse engineeren…

1 Like

Misschien kan @Doekse dit even melden via zijn contact bij Bosch/Nefit?

Ik heb de klantenservice een E-mail gestuurd. Er is nu wel een spraak gestuurde mogelijkheid met Amazon Alexa. Dus waarom geen App voor Homey? Andere thermostaat leveranciers leveren wel apps voor Homey. Het is dat ik een Nefit ketel heb en de aan/uit ingang al in gebruik was. Daarom is de keuze op de CT200 met zijn speciale Nefit interface gevallen. Ik moet zeggen, de afwezigheidsfunctie van de CT 200 werkt wonderbaarlijk goed.

Dat zijn vrijwel allemaal apps die door de community gemaakt zijn, niet door de fabrikant zelf.

Zelf heb ik ook nog een Netatmo thermostaat in gebruik. Net als bij Nest en Tado staat er als ontwikkelaar Athom BV (“official”) bij. Ik ga er dan van uit dat Athom en de fabrikant van de thermostaat dan hebben samengewerkt. Is dat niet juist?

De kans dat de fabrikant heeft meegewerkt aan die apps schat ik erg laag in.

Het is voor nu nog even radiostilte vanuit Bosch/Nefit. Het zou daar intern worden voorgelegd maar nog geen opvolging gehad. Ga er nog maar eens achteraan :wink:

1 Like

top!!!

Ik heb op mijn E-mail aan Bosch/Nefit een antwoord gekregen. Volgens de afzender wordt er voorlopig niet aan een app voor Homey gewerkt, maar er wordt misschien, misschien, misschien wel dit jaar een onderzoek gestart naar het gebruik via Matter. Ik wil graag optimistisch zijn, maar het lijkt me niet reëel om te geloven dat er voor de CT200 nog een Homey app komt.

1 Like

Conclusie; net als ik, toch maar over naar Nest, Tado of Honeywell dan :stuck_out_tongue:

1 Like

Doe als anderen, installeer Home Assistant voor alle functionaliteit die Homey mist :wink:

Toch weer een ander verhaal dan dat ik te horen krijg van mijn contactpersoon binnen Bosch / Nefit. Zover ik heb begrepen is er een verschuiving geweest binnen het management en zijn er nu wel wat mensen die er oren naar hebben. Begin februari hoop ik een meeting te plannen met het product management team daar, dus we gaan het zien :crossed_fingers:

4 Likes

Iemand hier ervaring mee?de moeite om uit te zoeken?

UPDATE:Ondertussen wat opgezocht,en dit is heel basic…

Beste Doekse,

Was het nog gelukt een afspraak te krijgen ?

Zeker! Ik heb ze gesproken op de VSK beurs. Ik kreeg de indruk dat er weinig motivatie is om nu aan de slag te gaan met een integratie, dit omdat Matter om de hoek staat en de EasyControl lijn ook zal overstappen op Matter. Bosch / Nefit gaf hierbij aan dat de ‘oudere’ thermostaten deze update ook zullen krijgen. Dus we wachten geduldig af! :pray:

1 Like