Bewegingssensor

Heb sinds kort de fibaro motion sensor zw5 vervangen voor een pir v2. Reactie tijd van pir v2 is beter dan fibaro :wink:

Zou iemand dan eens een overzicht kunnen geven van de instelling die hij de pir heeft gegeven ?

De mijne staat op helemaal standaard. Op welke hoogte hangt je sensor?

1.50 a 1.70 ben hem nog aan het testen wat het beste is. Maar hij blijft nu continu in de bewegingsmodus. Heb hem net al helemaal verwijdert en weer op nieuw toegevoegd. Maar nog steeds het zelfde.

Probeer hem eens zo hoog mogelijk te hangen. De mijne hangt ongeveer op 2.2m

Ja oke, maar krijg hem niet meer uit deze modus.

Hmm en sensor geeft nog wel waardee terug naar homey? Anders een keer reset uitvoeren. Heb met een andere neo sensor ooit hetzelfde gehad. Na een reset draait hij nu al weer een hele tijd stabiel

Reset in de zin van verwijder en op nieuw toevoegen?

Juup

Wat heb jij staan bij wakker worden interval?

Nee en 43200

Snap het echt niet meer. Lux en temp pakt hij wel. En de beweging blijft aan🤔

Je zou hem eens dichter bij homey testen om alle signaal problemen uit te sluiten? Ik heb juist de beste ervaringen met neo coolcam. De fibaro’s zijn hier ellendig (blijven hangen, sabotage, reageren niet altijd.

Licht de sensor ook telkens rood op als hij “registreert”? Ligt hij consequent op als je langs loopt?

Ik heb hem nu dichter bij de homey staan. Nu lijkt hij aardig goed te werken. Dus even door testen. Hij licht rood op. En dan registreert hij. Maar hoe zet ik die nu korter dan. Dan ie dus weer sneller reageert na de laatste registratie.

En als het een afstandsprobleem zou zijn welke wallplug zou ik er het beste tussen kunnen doen?

Bewegings blinde tijd bepaald om de hoeveel tijd naar beweging gekeken word.

Bewegingsdetectie aan tijd bepaald hoe lang dat hij “aan” blijft als hij iets gedetecteerd heeft.

Word er gedurende deze tijd opnieuw beweging gedetecteerd begint deze teller weer opnieuw.

Om te testen zou ik de aan tijd zo kort mogelijk zetten (minimum is 60 volgens mij). De blinde tijd kun je op alles onder de 60 zetten voor het testen. Later kun je het aanpassen naar wat voor jou werkt. Mijn voorbeeld is uit de keuken waar hij dus vaak kijkt en pas na 2 minuten het licht uit gaat. Soms sta je nou eenmaal wel eens in je pan te kijken.

Vergeet niet om als je deze instelling wilt aanpassen even 3x heel snel op het knopje van je coolcam te drukken voor je op save klikt anders komen de instellingen niet door.

Naar mijn ervaring zijn de dure fibaro plugs helaas het beste om je netwerk makkelijk te verstevigen.

Succes.

Bedankt ik ga er mee aan de slag

Ik had precies hetzelfde probleem. Bij mij was het probleem dat de sensor te ver van de Homey af was en ook niet goed in de mesh hing.

Mijn Homey staat op de begane grond en de desbetreffende PIR hangt op de 2e verdieping. Ik kon zien dat de PIR slecht bereikbaar was door hier: (https://developer.athom.com/tools/zwave) te kijken.
Zo kun je zien welke route je z-wave apparaten afleggen voordat ze de Homey bereiken.

Tussenstekker

Uiteindelijk heb ik een Fibaro tussenstekker op de eerste verdieping gehangen die er voor zorgt dat de PIR (via de tussenstekker / mesh) in verbinding staat met de Homey.

Probleem was meteen opgelost. :slight_smile:

Dit probleem heb ik dus ook. Ook hier weer: dit soort dingen wilde ik voorkomen door van Domoticz over te stappen naar Homey. Blijkbaar is dat niet het enige dat moet gebeuren.
Ik heb hier echt ruim voldoende Z-Wave apparaten in huis (ook powered spul) om een mooi goed en stabiel Z-Wave netwerk te maken.

Echter, de PIR die bleef hangen heb ik nu naar de begane grond verplaatst (dichterbij Homey) en geen centje pijn! Als ik kijk naar mijn netwerk, dan ZAT deze PIR verbonden via een Greenwave powernode. Nu hij het goed doet zit ie rechtstreeks verbonden. Het stomme is: andere Z-Wave apparaten die via diezelfde Greenwave powernode verbonden zijn hebben geen problemen.

Binnenkort misschien toch maar eens die Greenwave dingen er allemaal uit gooien. Beetje jammer, dat ik 3 van die 6 node stekkerblokken heb :frowning:

Mocht iemand andere suggesties hebben, dan sta ik daar zeker voor open!

Nu wordt ie helemaal mooi…
Ik heb de PIR even wat dichter bij Homey geplaatst… Hij doet het nu ineens 100% Maar hij is connected via niet bestaande nodes:


Maar het bewegingsalarm wordt nu niet meer ten onrechte getriggerd.

Dit had ik dus ook. En bij die van mij heb ik gisteren de batterij vervangen (zat op 8%) en sindsdien geen probleem meer.