Beregening

Dag allen,

Wij hebben een nieuw huis gekocht, met een beregening voor de tuin. Deze werkt nu via een beregeningscomputer, maar ik wil alles via Homey late werken.

Ik zou graag de stuurkleppen die er nu tussen zitten behouden, dit zijn 24V AC stuurkleppen. Ik heb niet meteen een idee hoeveel stroom ze nemen bij het schakelen en welke modellen het juist zijn.

Dus, ik was aan het denken om een Shelly relais tussen elke klep te plaatsen met een 24V AC voeding per klep. Leek nogal een gedoe, vandaar dat ik tips zoek via jullie.

Idee 1:
Shelly relais x4 met voeding x4 (4 stuks, voor elke klep eentje), voeding via een beltransfo van 220v naar 24V en schakelen met de Shelly. Maar gaat dit werken en veilig zijn?

Idee 2:
Een Wifi/Zigbee geschakelde tranfo die bij beide doet, zowel 24V AC geven als schakelen. Maar die optie kon ik niet meteen vinden, als die al dan niet al zou bestaan…

Iemand tips of tricks hoe ik dit netjes en niet voor de hoofdprijs zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Gegevens van de computer die er nu hangt:

waarom gebruik je niet de Hunter Hydrawise app? Daarmee kan ik gewoon de zones aansturen die in de sproei computer zijn aangemaakt.

Denk niet dat de bestaande computer te verbinden is met wifi/zigbee/…? Dat moet ik dan toch even bekijken als dat een mogelijkheid zou zijn.

Edit: Helaas geen mogelijkheid om via wifi te connecteren. Er is ook geen slot voorzien voor een wifi module te plaatsen…

Ik gebruik FIBARO Double Switch Kopen? | We ❤️ Smart! | ROBBshop
Fibaro switch 2

Werkt op zwave. Zeer betrouwbaar met 1 module kan ik 2 kleppen besturen. Idd trafo voor de stroomtoevoer (24 v). Gekozen voor zwave omdat mijn wifi al erg vol zit.

1 Like

ik gebruik de HC 601, dacht dat dit de eenvoudigste versie was. Maar ze zijn er blijkbaar met de X-core nog eenvoudiger.

Heb je ook eventueel een tip voor het model transfo? Heb niet meteen een idee van het vermogen van de kleppen :thinking: