Beperkte gebruikerstoegang op apparaat of flow niveau

Hi,

Volgens mij is het momenteel niet mogelijk om gebruikers slechts beperkt toegang te geven tot specifieke flows of apparaten.
Ik zou graag mijn kinderen willen autoriseren om slechts een aantal apparaten te bedienen, maar zeker niet alles zoals bijvoorbeeld kantoor met één druk op de knop spanningsloos maken…
Ik kan er ook niks over vinden, hoewel de zoek opdracht lastig te definiëren is.
Zie ik iets over het hoofd waarmee ik dat kan regelen of is dit momenteel echt niet mogelijk?
Staat het op de roadmap om gebruikersrollen op die manier in te kunnen richten?

Thnx, gr. Roland

1 Like

Er is op dit moment geen rechten systeem om gebruiker bepaalde apparaten wel of niet te laten zien.

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Ik mis die functionaliteit ook, ik zit aan flows/devices met pin beveiliging te denken, dat is dan onafhankelijk van de gebruikers, en enkel door de eigenaar (en/of beheerder) te in te stellen.
Doe je verzoek ook naar Athom zelf zou ik willen voorstellen
https://support.homey.app/ → scroll naar beneden naar Customer Care, en volg de linkjes.

+1 zojuist een feature request ingediend via de link.
Tevens gevraagd om de mogelijkheid omapparaten in de apparaatlijst te kunnen verbergen.

Aah briljant, thnx. Ik ben benieuwd, zou mooie toevoeging zijn.

Doe dit nu via Homeydash. Maak voor elke gebruiker een dashboard van wat die persoon mag bedienen met favorieten apparaten en favorieten flows. Geef geen login gegevens, alleen de link voor Homeydash (lokaal gehost). Dat kunnen ze dan opslaan op hun ‘homescreen’ als snelkoppeling.

Alleen als dat alsnog veel apparaten zijn, wordt dat ook onoverzichtelijk.

1 Like

Hi Sjoerd, thnx, das interessant, daar ga ik een induiken. Wellicht tot de definieerbare gebruikersrollen er zijn, zou dit een mooie oplossing zijn.

1 Like

Een net berichtje terug ontvangen van Athom.


Hi Gijs,

Bedankt voor het contact opnemen met onze support en voor het meedenken met ons!

Ik heb jouw meerdere suggesties intern toegevoegd aan onze lijst met feature requests, zodat we deze kunnen overleggen met het development team.

Ik wil wel graag alvast aangeven dat we geen garanties kunnen geven of en wanneer je suggestie eventueel geïmplementeerd kan worden, omdat er op dit moment ook al een aardige roadmap aan ontwikkeling ligt. Maar weet in ieder geval dat de jouwe genoteerd staat, en dat we er zeker naar kijken.


Als je het ook een mooie toevoeging vindt een melding maken via bovenstaande link!
Het lijkt me, dat als er meer dezelfde aanvragen zijn dit iets met de prioriteit doet :slightly_smiling_face:

1 Like

Sorry, maar het enige dat ik kan vinden onder Customer Service heeft te maken met support request t.a.v. hardware of software problemen.
Kan ik hier dan ook een feature request indienen?

Bij deze de link naar een support request die ik gebruikt heb. Voor zover ik weet is er geen ander mogelijkheid.

https://support.homey.app/hc/en-us/requests/new