Begin en eind geluid homey uitschakelen

Homey heeft de gewoonte om antwoord te geven voor dat het startsein is gegeven
Bij Google home heb ik begin en eind geluidje uit gezet, maar over Homey heb ik niets kunnen vinden
Kan dat wel of heb ik het zoeken verleerd

Hallo,
wat bedoel je met geluidje , de stem neem ik aan.
klik op …
klik op * instellingen
klik op geluid en schuif dicht.
gr.

Hallo Peter,
Ik bedoel echt geluidje,een soort attentie signaal en eind signaal
Bij Google home is dat apart van elkaar aan of uit te schakelen !
Ik wil die dus ook bij Homey uitschakelen

Heeft Homey dan en begin en eind geluid? Dat heb ik nog nooit gehoord!

Ik heb zelf ook nooit een een geluidje gehoord. Welke Homey heb je?

Ik heb overal gezocht maar ik heb nergens iets kunnen vinden.
Dus conclusie , het kan een akoestische hallucinatie zijn. :nerd_face:
Dat is het ook niet omdat ik het aan meerdere mensen heb laten horen
Ik bezit een Earth 2019 en heb versie 3.2.1
Ben ik nu echt de eerste met deze vraag?

Yep,
Maak eens een filmpje …

Ik heb een filmpje maar krijg hem weg
Even uitzoeken (ben langzaam door ziekte

Ik sluit me bij de andere aan, sorry ik ken geen geluidje ik heb even gezocht voor je maar vind ook niks.

Ik weet niet hoe ik het mov bestand kan versturen
Geluid bestand?

Je kunt een wetransfer link gebruiken; https://wetransfer.com/

](https://we.tl/t-OhGXhkkwtk)

Dit betreft niet het geluid van Homey, maar toch echt van je Google home mini.

Dan ga ik naar Google home en zet ze aan ipv uit kijken wat er gebeurt

Dat is toch echt wel een Homey geluid
Nu Google geluid aan staat
Krijg ik bij het begin en eind van Google een signaal en bij het antwoord door Homey een ander signaal
Ik stuur filmpje en vraag begrip voor de stuntelige reaktie door mijn Parkinson

Beste meneer Christo,

Allereerst geweldig dat u Homey gebruikt!!
Als u bij mij in de buurt woonde was ik bij u langs gekomen om u te helpen, maar ik woon helaas ver weg.

Zodra u begint met ‘’ Hee Google’’ zegt activeert u de Google mini. Dit ziet u ook aan de lampjes op de google mini. Vervolgens vraagt u aan Google of hij iets aan homey vraagt. Dit doet google netjes, maar om aan te geven dat hij een ander apparaat benadert hoor je een aantal piepjes en veranderd de stem.

De response komt alleen wel van google. Die maakt dus ook de piepjes.
Voorheen was het ook mogelijk (afhankelijk welke versie) om homey direct iets te vragen.

Dan dient men te zeggen ‘’ Hee Homey’’. Alleen dit werkte vaak niet goed en homey is daarom gestopt met de ontwikkeling hiervan.

De piepjes die u dus hoort komen echt uit de google mini. Deze kunnen zo ver ik weet niet uit.

Wat u nog wel kan zeggen ‘’ Hee google synchroniseer apparaten’’. Dit zorgt ervoor dat de aparaten die homey herkend ook door google te benaderen zijn.

Zo kan u verlichting aan en uit zetten door alleen te zeggen ‘‘Hee google lampen woonkamer uit’’.

Ik hoop u iets kan met mijn uitleg.

3 Likes

Hartelijk dank voor de uitgebreide uitleg.
Ik snap het wel maar begrijp het nog niet
Ik zet Google geluid uit en de vraag verloopt door mannelijke stem zonder piepjes
De tekst hier komt Homey is ook een man en zonder piepjes
Dan komt het antwoord van Homey met een vrouwelijke stem Met een begin en een eind piep
Vaak is de piep door het antwoord

Ik begrijp het probleem niet geheel maar is het niet makkelijker om direct aan Google te vragen wat de temperatuur is? Ik heb zelf geen Google home maar begreep dat het gedeelte “vraag aan homey” niet meer noodzakelijk is? scheelt sowieso een extra zin en wellicht ook de “piep” waar u het over heeft?

Ook ik zou graag even langs komen om bij te staan maar 140 km is net te gek. Er is vast een andere homey enthusiast die hier bij kan springen en even langs de heer Christo wipt om te helpen?