Ăr det nĂ„gon som scannat marknaden pĂ„ batteridrivna vĂ€rmeljus? Skulle vara underbart att kunna schemalĂ€gga nĂ€r vĂ€rmeljus ska tĂ€ndas och slĂ€ckas.
Det finns vÀrmeljus som har fjÀrrkontroller med IR.
Men för att kunna anvÀnda dom med Homey sÄ tror jag att du mÄste ha en Homey Pro (plus en bridge om du inte har ljusen i nÀrheten av din Homey Pro) och anvÀnda detta kortet, vilket innebÀr att du mÄste ta reda pÄ vad det Àr för kod som fjÀrrkontrollen skickar.
Om man har fjÀrrstyrda ljus och har sÀkerstÀllt att fjÀrrkontrollen anvÀnder signaler pÄ 433 Mhz (samt dessutom har en Homey Pro 2023 eller cloud med Bridge) sÄ finns ju numer möjligheten att klona en fjÀrrkontroll.
Har ingen möjlighet att testa, men det kanske kan vara ett sÀtt att lösa saken.
Ja jag har bÄde Pro och Bridge. Testade att köpa ett vÀrmeljuskitt frÄn Amazon som hade en IR fjÀrrkontroll. Satt och testade ett antal olika alternativ via IR appen. Men hittade ingen som matchade. TyvÀrr kan man ju inte klona in IR lÀngre.. kÀnns som att bara av och pÄ borde fungera.
Finns det ens vÀrmeljus med fjÀrrkontroll som anvÀnder 433MHz? Jag har bara sett med IR.
Har man en Àldre Homey (bollen) sÄ kan man spela in IR-koder pÄ denna sidan.