Biltema fjärrbrytare

Hej

Jag har en Biltemas fjärrströmbrytare utomhus för att tända belysningen i ett träd,
Denna modell

Någon som lyckats få in den i Homey Pro å vill dela med sig? Får fasen inte till de :frowning:

Eller är det bara att köpa en annan modell?

Generellt behövs ju i Homey en app för just det fabrikat man har och någon app för Biltema finns inte.
Sen är det så med den här typen av budgetprylar som jobbar på 433,92 MHz att samma produkt säljs under väldigt många varumärken så det kan fortfarande finnas en färdig app, det kluriga är i så fall att hitta den men om jag snabbt kollar igenom apparna för den tekniken så ser jag ingen omedelbar kandidat.
Enklast blir nog att skaffa en ny, Kjell & Co har en utomhusplugg (Cleverio) för en hundralapp, den har funkat bra för mig.

Tack för svaret! Nackdelen när man gått från Telldus är att man har många äldre 433 mhz prylar utan app! :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Kolla om “NEXA”-appen fungerar. Finns ett alternativ för att lägga till en generic 433mhz.

Tack ska ta å testa

Har du fått in dem i Homeyn, vilken app i så fall ?

Jag tycket det är konstigt och lite dåligt att Homey inte kan läsa in och kopiera en 433MHz signal från fjärrkontrollen, då skulle det inte behövas några appar för gamla 433MHz grejer så länge man har en fjärr att plocka signalen ifrån.

Har gjort program ett tag till 433 Mhz enheter och måste säga att den är illa utvecklad om man jämför med dagens Zwave, Zigbee och WiFi enheter.

Har precis suttit och svurit på Biltemas 35-0012 utomhusbrytare. Kan inte få den att funka med Nexa generic plug-in on/off. I morgon blir det en tur för retur :wink:

Någon som har ett Zigbeealternativ som funkar?