Kan man få disse enhetene inn på Homey pro?

Har akkurat fått meg Homey pro. Er det noe mulighet for å koble til disse enhetene?

Har to ulike Somfy kontrollere som hører til to ulike persienner utvendig. 5 stk på ny kontroller og 3 stk på gammel kontroller.

Panasonic varmepumpe er koblet til Verisure app. Men kan denne lett legges til å styres via infrarød sensor? HUB står fint plassert for det.

Somfy Blinds är inga problem.
Ladda ner appen, välj enheter (och eventuellt rum), lägg till med plusset (+) uppe till höger. Välj Somfy och följ instruktionerna som kommer upp.
Jag lade till alla fyra Blinds i vardagsrummet (välj kanal på fjärren för varje enhet). Sedan gjorde jag ett flöde för att öppna resp stänga alla fyra på en gång. För att öppna så kör jag öppna flödet och lika för att stänga.

Panasonic fjärren vet jag tyvärr inte. Har inte provat med någonting via IR.

1 Like

Fikk lagt til de gamle persiennene (RTS) via app. De nyere er IO, så slik jeg har forstått det så må jeg ha en HUB for å kontrollere dem.

Det er riktig, med IO så må du ha noe mer. Du burde kunne klare deg med “Somfy connectivity kit”, den er vesentlig rimeligere enn “Tahoma switch”. Har ingen erfaring med produktet, kun “Tahoma switch”, men hvis det skal være kompatibelt. Hvis du ønsker å styre Panasonic varmepumpen via IR, så er det “Sensibo” som er tingen, hvis ikke du har HP i samme rom som varmepumpen og kan legge den til direkte som IR-utstyr. Det berorj på om Homey har det HEX kodene for pumpen i sitt system, men det kan du søke opp i appen ved å prøve å legge til IR-utstyr.

Ser den løsningen du foreslår ikke er støttet lengre. Så må ha en av de to nyeste enhetene. Helst den siste. Får vente til den blir litt rimeligere. Fordelen er at den støtter begge typene. :slightly_smiling_face:

Når det gjelder varmepumpen så er det nok mulig jeg må bruke sensibo. Finner den ikke på IR i HP oppsettet. Finner den heller ikke i Verisure appen som jeg har koblet til. Kan styre den via appen der. Så bør jo være mulig å styre den på et vis… :thinking: