Batteri enheter sovner

I need help getting my battery units stable. I have door sensors, leak detectors, switches, motion sensors. All from approved suppliers. I have a solid network of zigbee devices that are connected to power. All battery units are added to the place where they should be. After devices that are permanently connected to power have been added. I have restarted and waited to see if it gets better. BUT all battery units go to sleep after a short time. When I get up in the morning, no units work until I trigger them several times. Now I really need help. The way the system is now, it is not usable.

For Ä fÄ noe hjelp med dette sÄ tror jeg du mÄ gi oss noen flere detaljer. Jeg bruker nesten ikke Zigbee, sÄ det blir neppe meg som kommer med den beste forklaringa.

Er alle enhetene dine Zigbee?

Hva slags enheter er det du sliter med?

Basert pÄ min erfaring fra Zwave, sÄ er det jo sÄnn at enheter med batteri bare vÄkner opp nÄr de skal rapportere en endring, eller en sjelden gang innimellom (for Ä motta evt data som venter pÄ dem). De skal jo tross alt leve sÄ lenge som mulig pÄ batteriet.

SĂ„ jeg skjĂžnner ikke helt hva du mener skulle skjedd, men som ikke skjer?

Alle enheten som jeg plages med er zigbee.

Det som skjer er fĂžlgende:

1. En dÞrkontakt stÄr lenge uten at det er endring. DÞren blir ikke Äpnet eller lukket.

2. NÄr dÞren sÄ blir Äpnet oppfatter ikke Homey dette.

3. Dersom jeg Äpner og lukker dÞren flere ganger etter hverandre oppfatter plutselig Homey endringene.

Dette skjer pÄ samme mÄte med alle batterienheten. (DÞrkontakter, brytertablÄ og bevegelsesdetektor)

Ok. Som sagt har jeg liten erfaring med Zigbee.

Har du sett i Homey Developer Tools ? Der har du en egen zigbee oversikt, som lister opp alle devicer som Homey vet om. Jeg vet ikke om det stÄr noe der som hjelper, det er jo bare et speilbilde av hvordan Homey tror at det er. Jeg bruker tilsvarende for ZWave nÄr det er noe jeg lurer pÄ der.

Men det hÞres jo ut som om devicene dine bruker for lang tid til Ä vÄkne opp, eller at de ikke har noen rute fram til Homey med en gang etter oppvÄkning.

Er alle Zigbee devicene dine av samme fabrikat, dvs bruker de samme Homey app? Hvis det er tilfelle sÄ kan det jo vÊre en bug i enten devicene eller Homey-appen for den typen devicer. Om de er av ulike fabrikat og bruker ulike apper sÄ er det jo rart om alle har samme bug, da i sÄ fall er det vel mer sannsynlig at det er et problem i Homeys handtering av innkommende Zigbee hendelser.

Jeg hÄper noen med bred zigbee erfaring kan bidra med noe mer.

Det er to forskjellige fabrikat.
PrÞvde med en annen (Tredje fabrikat) pÄ dÞrkontaktene. OppfÞrer seg pÄ samme mÄte.