Ik wil een backup van mijn early 2018 maken om deze te gebruiken voor mijn nieuwe 2023 versie. Maar de backups verdwijnen steeds van mijn account. Dus zodra ik de installatie start van de nieuwe homey ziet hij geen backup file en begint dus met de vraag over de indeling van mijn huis. Ik heb al een call lopen bij Athom maar daar lijk ik niet verder mee te komen. Iemand een idee waar het mis kan gaan?
Wellicht is deze instructie handig: Restore a backup on Homey Pro. Een van de eerste stappen is het resetten van je Homey. Dat is nodig voordat Homey de herstel-optie toont tijdens het instellen.
Een ander ding wat je kan controleren is of er wel een backup aanwezig is op Homey backup
Misschien dat How to migrate of Migrate to early 2023 ook nog wat tips bevat voor jou om te proberen
Hmmm, lijkt er op dat je twee verschillende accounts gebruikt: Check voor de zekerheid even of je met exact hetzelfde account inlogt op Homey en op https://homey.app/en-nl/account/backups/
Ik zie beide homeys staan in mijn account, dus ik ga er vanuit dat dit wel goed zit. Het is ook heel vreemd, als ik de backup maak zie ik hem staan. Maar log ik na bv een uur weer in is deze verdwenen. Als ik er een aantal maak op 1 dag (waar er dus geen een van zichtbaar blijft) krijg ik wel de melding dat ik er maar 5 kan maken, dus hij telt ze wel ergens…
Als het niet lukt, dan is het waarschijnlijk het handigste als je contact zoekt met Athom, via Support | Homey.
Zojuist nog een laatste poging gewaagd. Had goede hoop, nadat ik de backup had gemaakt van de 2018 in de cloud gecontroleerd of daar de backup zichtbaar is. Toen de oude uit en de nieuwe aan. Fabrieksreset en toegevoegd binnen mijn account. Hij begon met installeren van de laatste softwareversie, had hij nog niet eerder gedaan dus dacht dat is mooi. Maar ipv de vraag om een backup terug te zetten, begint hij weer over de configuratie van mijn huis. En dus staat hij weer als helemaal blanco te shinen hier. Notabene nu wel met een recent gemaakte backup, de oude backup is weer verdwenen… schiet mij maar lek.
Heb ook al een gesprek lopen met iemand van Athom maar dat vlot ook niet lekker. Heb al een diagnostisch rapport gestuurd en een filmpje van mijn handelingen. Denk dat ik alles maar weer helemaal opnieuw ga instellen ![]()