Tot nu toe werkt de knutsel oplossing perfect. De meest praktische versie is die zonder print. Deze past perfect in de behuizing.
Voordeel is ook dat de raampjes direct reageren. Ik heb ergens gelezen dat de axa app elke 5 min reageert maar ik kan het niet direct terug vinden.
AXA smart remote werkt via WiFi inderdaad per 5 min. Bluetooth is direct. Er zit ondertussen andere firmware in dat de test versie die ik heb.
De 2 remote (ir of kabel) werkt prima. Die gaan je bij mij het derde jaar in.
Denk je dat een Aqara T1 switch ook zou werken ipv de Fibaro? Of is dat een heel ander type schakeling.
Dat zal niet gaan werken. Je hebt op zijn minst 2 droge (dat wil zeggen dat ze niet de fase schakelen) relais contacten nodig.
Zou de Axa Smart Remote nog op de markt komen? Plannen zijn al weer even geleden lees ik hier…
Het is inderdaad verdacht stil. Ik heb er eens even een mailtje naar AXA uit gestuurd. Wordt vervolgd.
Antwoord van AXA.
“De ontwikkeling van de Smart Remote staat voor nu in de koelkast.”
Dus als je de remote wil gebruiken wordt het toch de 2.0 en aan de knutsel zoals hier boven beschreven. Afgezien van dat er af en toe nieuwe batterijtjes in moeten werkt dat hier al bijna 4 jaar prima.
Even een klein stukje “off topic”, maar toch.
Kan iemand mij ook vertellen wat de uitgaande voltage is van de axa voeding?. 6V of 7.5V.
Alvast tanks.