AVD+Flow voor Energierekening (was : Energierekening App : voor vast of variable contract)

Is er een, relatief, simpele App die de energierekening voor je ‘op kan maken’ ? Ik heb rond gekeken maar de meeste zij voor dynamische contracten, of doen aansturingen, of monitoren (ook) individuele apparaten.

Ik zoek vnl iets waar ik stroomprijs (piek en dal) en terugleververgoeding, terugleverkosten (staffel of per kWh) in kan zetten.

Vervolgens moet hij stroomverbruik en teruglevering natuurlijk uit ‘een’ P1 meter kunnen halen en kunnen berekenen wat de kosten zijn voor verbruik, terugleveren en de opbrengst van teruglevering.

Maar wellicht is het een kortere klap als ik hier gewoon een AVD met flow voor ga bouwen.

Onderstaande app kan dat (en ook nog veel meer, als je dat wil):

Ja weet ik, maar die is voor dynamische tarieven.

En ik vrees zwaar overkill voor wat ik wil…

Nee hoor, kun je ook prima een vast tarief contract in configureren.

Dan nog is het overkill voor wat ik wil…

Had uiteraard als eerste naar deze App gekeken…

Misschien is deze app “simpeler”? (Ik heb er geen ervaring mee.)

Die is weer Device specifiek.

Maar goed, ik ben zelf al een flow/AVD aan het bouwen, is ook wel zo leuk. Ga hem ook zo maken dat hij ook voor anderen bruikbaar zal zijn.
Compleet met berekening van terugleverkosten op basis van beprijzing per kWh, beprijzing per maand of met staffels…

Da’s een flinke flow geworden (incl op kunnen schakelen naar terugleverkosten per kWh, per maand of met staffel)

iemand een idee hoe ik dit overzicht aan het eind van het jaar op een mooie manier naar mezelf kan sturen (met opmaak) ?