Automatische airco aan

Hi,
Ik ben al een tijdje bezig met homey en het automatiseren van onze woning. nu zit ik even met een dingetje waar ik eigenlijk niet helemaal uitkom.

Ik heb een airco hangen welke op de homey aangesloten is. Met een Nest thermostaat meet ik de temperatuur in de woonkamer en als die boven een bepaalde temperatuur komt moet hij de airco automatisch aanzetten. En uiteraard weer uitzetten als de temperatuur gezakt is. Dit proces mag hij alleen doen als de achterdeur dicht zit welke met een contact sensor wordt gecheckt… Allemaal goed… dit lijkt te werken…

Alleen soms wil ik hem ondanks dat die aan hoort te gaan… Uitzetten… Dus als de temperatuur wordt bereikt gaat hij aan maar dan zou ik hem om wat voor reden uit zetten… gevolg is dat de flow continue blijft checken en zeggen … ja maar de waarde is bereikt … ik wil aan…

Hoe kan ik met bijvoorbeeld een andere flow een variable geven van bijvoorbeeld 1. Dat als de flow voor de airco ( hierboven beschreven) geactiveerd wordt. Hij eerst checkt of ik die dag niet al een keer gezegd heb. Nu even niet… je mag niet aan (dus die 1 herkend vanuit ergens waar hij opgeslagen is?).

Hallo.
Je kan een virtuele knop maken, die je airo-override noemt of zo.
Dan maak je een variabele met ook zo’n naam.
Als je op de virtuele knop druk wordt de variabele omgekeerd. Ja wordt nee en nee wordt ja.
Dan pas je de flow aan.
Zorg ervoor dat deze override op NEE staat en laat dan alles werken.
Staat de override op JA, dan mag de flow niets doen.
En deze override variabele kan je bijvoorbeeld om 0:00 uur automatisch weer op NEE zetten…

Henk