Athom ZigBee stabiliteit vergroten (tips stabiliteit te verbeteren tot de ZigBee core update)

Blijkbaar heb ik dit bericht ergens gemist (hebben we ergens een link naar deze pagina?). Ik zie dit al een tijdje in de Developer pagina bij mijn Ikea Signal Repeaters staan dat het End devices zijn, op de eerst aangemelde Signal Repeater na. Maar toch heb ik een Frient rookmelders en Aqara deurcontacten door het hele huis hangen die aangemeld blijven op het Zigbee netwerk, zelfs tot ver achter in de tuin.

Sinds ik de HPE2023 heb is pas 1x een sensor ontkoppeld geweest.

Weten we wanneer Athom verwacht om hier meer inzicht in te geven / bug op te lossen?

Tja, Athom hoopte dat bij vorige versie en die daar voor… We doen echter geen uitspraak (belofte) over de toekomst.

Maar dit Topic is gestart april 2019,

Athom ZigBee stabiliteit vergroten (tips stabiliteit te verbeteren tot de ZigBee core update)

De Zigbee Rewrite was als ik het goed heb in Homey Firmware 5.0, staat niet eens meer in de Firmware Page, maar was ergens in 2020?

Het lijkt me beter dit topic te sluiten,
Vergelijkbare problemen kunnen natuurlijk nog steeds voorkomen maar andere Firmware (3 volle versies en vele tussentijdse updates) of zelfs compleet andere Hardware (Homey Pro Early 2023) geven weinig garantie dat het daadwerkelijk hetzelfde probleem is.

Graag voor nieuwe Problemen met huidige Firmware of nieuwe Hardware onder vermelding van specificaties een bijpassend topic zoeken of nieuw topic maken met gedetailleerde beschrijving.

Daarom gesloten,
Als je daar problemen mee hebt, neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op.

2 Likes