Probleem opgelost .
Het lag aan de activatie van de ziggo next deze wordt pas na 72 uur geactiveerd.
Hi Allen,
Heeft iemand ervaring met Homey en ziggo next?
Volgens mij zou het moeten kunnen om de ziggo next te programmeren zodat die met infrarood wordt bestuurd, om daarna via de infrarood koppeling van de Homey de ziggo next box te besturen.
Heeft iemand dit wel eens geprobeerd, en zo ja, weet iemand hoe je de ziggo next zo programmeert dat die infrarood codes ontvangt? Ik heb op ziggo via deze link wel al de infraroodcodes gevonden voor de ziggo next:
Veel dank!
Sinds gisteren krijg ik continu de melding “Not found” als ik de box aan/uit wil zetten.(in de App)
In de webinterface krijg ik de melding “apparaat onbeschikbaar”
-Homey opnieuw opgestart
-App gedeinstalleerd/geinstalleerd
-Netwerk herstart
-Ziggo nextbox spanning reset gegeven
-Nextbox heeft vast IP adres
App vind de box wel, gebruikersnaam en ww woorden geaccepteerd maar daar blijft het bij.
Meer mensen met problemen of een eventuele oplossing…?
Wat een toeval, ik zit net het forum door te spitten, omdat ik exact hetzelfde probleem heb.
We zijn dus niet alleen…
Benieuwd of iemand ons kan helpen.
Ik heb het zelf nog niet, ik heb nog niet geüpdatet maar een kennis heeft precies hetzelfde.
Heb je het al gemeld bij Athom?
Het is hun app.
Onderaan de pagina
https://homey.app/nl-nl/app/nl.ziggo/Ziggo/
Nee nog niet gemeld…Zal een melding maken.
Melding is gemaakt…. Nu afwachten.
Ik heb donderdag al melding gemaakt. Op Home Assistant schijnt ie er ook uit te liggen, dus ik denk dat Ziggo iets gewijzigd heeft.
Op mijn Homey, software 8.0.1 versie, is ook geen verbinding meer met de Ziggo Next.
Ik heb er al 4 dagen last van en ben dagelijks bezig om medestanders te zoeken met hetzelfde probleem.
Hier ook alles gereset zonder resultaat. Werk met de nieuwste versie firmware van Homey.
Melding maken bij Athom
Hier hetzelfde probleem
Athom is met Ziggo in overleg om de boel weer vlot te trekken begreep ik.
Test versie lijkt het te doen:
Yep!
Ik ben echt blij dat het weer werkt. Bedankt voor een ieder die gereageerd heeft en actie ondernomen heeft.
Ja de test versie werkt voorlopig weer als een zonnetje…
Na installatie van de testversie verdween de rode driehoek als sneeuw voor de zon.
Werkt voorlopig weer.
Ik zie toch iets vreemds: als ik de mediabox uitzet met de afstandsbediening dan wijzigt meestal het Ziggo device in Homey niet naar inactief. Of is het normaal als dat een paar minuten duurt?
Hebben anderen daar ook last van, of volgt bij jullie het Ziggo device in Homey vlot de actuele aan/uit status van de Mediabox?