[APP] Ziggo - Connect your Mediabox Next with Homey (NL)

Hoi @Doekse

Issue met de Ziggo app van Atom. Heel kort:

Met het dan-kaartje ‘Zet aan’ zet ik de TV zowel aan als uit.

Met het dan-kaartje ‘Zet uit’ zet ik de TV zowel uit als aan.

M.a.w. Alle 3 de dan-kaartjes hierboven doen exact hetzelfde.

Dit is sinds een aantal weken. Heeft maanden juist gewerkt.

Alvast bedankt

[SOLVED]: Herstarten van de Ziggo app bracht de oplossing. Sorry voor het eventuele ongemak.

Rogier

Hier ook al even zitten stoeien met de Ziggo Next. En een KAKU remote.

Flow gemaakt dat Ziggo Next, TV, Versterker en Equaliser aangaat. Flow test werkt prima.
Flow gemaakt dat alles uitgaat. Flow test werkt prima.

Flow gemaakt dat als ik op knopje van KAKU remote druk, de eerste flow gestart wordt.
Dan gaat de Next aan… en meteen weer uit.

Via infrarood de Next toegevoegd maar hetzelfde resultaat. ‘Zet aan’ kaart is Aan… en weer uit.

Uitzetten gaat op zich goed.. maar een 2e keer op uit zet de Next (en TV) weer aan. Een 3e keer gaat ie wel uit maar de TV weer niet.

De oplossing was om de Next niet via de ‘zet aan’ kaart aan te zetten maar direct de kaart ‘zet kanaal op …’ te gebruiken.

Blij dat het eindelijk werkt maar de logica dat een werkende flow in Homey het ineens niet goed doet als je hem via een KAKU remote wil starten is me nog een raadsel…

Ok, ik ben eruit denk ik met de Ziggo Next stabiel en aan/uit zetten.
Voor het AAN en UIT zetten van de Next een hele aparte flow gemaakt. Deze flow neem je dan op in het DAN gedeelte van een flow van een knop, afstandsbediening of iets anders.

Het lukt me nu om met 1 druk op de knop van radio of CD luisteren.. naar TV kijken te gaan en andersom waarbij de Next doet wat gewenst is. Ook de (via de next gekoppelde) televisie schakelt netjes mee.

Hopelijk heeft iemand iets aan de info.

ZIGGO NEXT AAN:
Als : Deze flow is gestart
Dan : Zet het kanaal op ….

ZIGGO NEXT UIT:
Als : Deze flow is gestart
En : Ziggo Next is aan
Dan : Zet uit