Ik wil graag een nieuwe Homey-app met jullie delen: Willekeurige Trigger.
Met deze app kun je in je flows een willekeurig trigger-moment gebruiken. In plaats van altijd vaste tijden of vaste voorwaarden, laat je Homey soms gewoon… toeval beslissen
Ideaal als je variatie wilt in je automatiseringen.
Wat doet de app?
De Willekeurige Trigger-app voegt een trigger toe die op willekeurige momenten afgaat. Die trigger kun je vervolgens gebruiken in je eigen flows, net zoals elke andere Homey-trigger.
Voorbeelden van use-cases
Een paar ideeën om het concreet te maken:
Willekeurig een lamp aanzetten in de avond (handig voor aanwezigheidssimulatie zoals voor Vakantie)
Af en toe een notificatie sturen (“drink water”, maar niet elke dag exact om 10:00)
Random een flow starten binnen een bepaalde periode
Variatie aanbrengen in slimme scènes of routines
Feedback gevraagd
Heb je:
ideeën voor nieuwe triggers of opties?
vragen over hoe je ’m slim kunt gebruiken?
edge cases of bugs gevonden?
Laat het vooral weten in deze thread. Suggesties en vragen zijn meer dan welkom!
Bij elke DAN kaart kun je een variabele vertraging opgeven tussen bv 1 en 10 minuten, waardoor je ook een random gedrag krijgt. Maakt dat deze app niet een beetje overbodig?
Ik heb hem zelf vooral in gebruik voor random tijd tussen bepaalde tijdspanne, denk aan bijv. tussen 17:00 en 18:00 ergens een keer een lamp aan, en dan kun je dat ook recurring doen; het is meer dan alleen een vertaging
Maar als je denkt dat hij overbodig is en het op een andere manier kan, dat is helemaal prima uiteraard
Overbodig is misschien niet het juiste woord, maar doordat er veel partijen ontwikkelen, wordt het steeds ondoorzichtiger welke functies er wel en niet zijn. En als je dat niet gauw kunt vinden, wordt er weer wat nieuws ontwikkeld waardoor het ondoorzichtiger wordt. Eigenlijk meer een vraag aan Athom: hoe stroomlijnen jullie alle ontwikkelingen en hou houd je het overzicht?
Ik snap wat je zegt een beetje a la de Apple Appstore! Misschien had ik deze app ook niet gebouwd als ik iets anders had gevonden wat aan mijn specifieke eisen voldeed!
Heb je nog suggesties om de app te verbeteren dan kan ik zorgen voor een completere app!