Geïnstalleerd, zie wel de juiste temperatuur bij warmwater , de aan en uit/vorstbeveiliging nog niet als kaart of status.
Klopt, die is er ook (nog) niet
Daar verzin ik wel wat op
Ik ook het op als enhancement, komt goed
Hallo wie funktioniert diese App? also ich wollte die Geofencekarte nutzen doch ich werde nach Tado Home gefragt doch wenn ich meinen Home Namen in das Eingabefeld eintrage wird das sofort wieder gelöscht. Muss ich erst noch meine Tado logging Daten wo eintragen wenn ja wo denn ?
Gruss
mibblitz
edit …
no problem here the english version
Hello, how does this app work? so I wanted to use the geofence map, but I am asked for Tado Home, but when I enter my home name in the input field, it is immediately deleted. Do I still have to enter my Tado logging data and where, if so, where i must wrote in
?
here on the screenshoot you can see that i mean i must fill in the Field a Home Name but i had no idea where i can make it from because when i fill my Home Name in the Field the Field by clicking Return was empty and no Home Name is standing in the Field
Greetings
Mibblitz
Don’t enter, just wait. Or force it by entering a whitespace and then remove it again.
Now the name of your tado home should be selectable.
Also your tado home name is present at the top of your mobile tado app
Hey @Peter_Kawa ,
Heel erg bedankt voor de geweldige app!
Ik draaide nog altijd de heel oude Tado app (was een van de lucky few die op tijd zijn “automatische updates” heeft afgezet ) , maar heb eindelijk de switch gemaakt en ben ineens wat flows aan het herschrijven.
Ik loop tegen een obscuur bugje aan in deze flow (of mogelijk doe ik iets verkeerd):
Zo heb ik er trouwens eentje voor elke kamer met verwarming thuis.
Bij de “oude” Tado implementatie werkte dit perfect, maar met de tadoZones app krijg ik twee meldingen snel achter elkaar (meestal maar niet altijd heb ik al kunnen merken, wat het enkel vreemder maakt):
Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Kan ik iets doen in mijn flows om dit te voorkomen?
Bedankt alvast!
Groeten,
Jeroen
Met de huidige opzet van je flow, als warmtecapaciteit van 0 naar 10 naar 50 naar 100 springt, krijg je 3 meldingen. M.a.w. het is geen aan/uit. Kijk eens naar de insight van Warmtecapaciteit in % dan zie je dat deze in stappen gaat en bij elke wijziging van stap stuur je nu jezelf een test bericht.
Sorry voor de verwarring, die “stuur test” melding is reeds ter debugging. Daar is het inderdaad logisch dat die meerdere berichten stuurt (hoewel die eigenlijk ook 2 keer dezelfde warmtecapaciteit doorstuurt, zie screenshot vorig bericht, dus dat lijkt mij nog niet 100% juist te werken dan want eigenlijk zou de capaciteit hier niet mogen veranderen?)
Het draait mij eerder om die gele “tijdlijn” melding helemaal rechts.
Wat ik verwacht is:
Warmtecapaciteit van 0 naar 10 > variabele “badkamer verwarmen” springt naar “ja”.
Warmtecapaciteit van 10 naar 50 > variabele “badkamer verwarmen” blijft “ja”.
Warmtecapaciteit van 50 naar 0 > variabele “badkamer verwarmen” spring naar “nee”.
Nu lijkt het alsof de warmtecapaciteit van 0 naar 10 naar 0 naar 50 springt (anders kan die variabele niet zomaar veranderen terug?), maar zover ik kan afleiden uit de insights is dit niet het geval:
Hey Geronimo, geen dank, de eer is geheel aan @Martin_Verbeek ! Ik ben slechts de boodschapper
Ha ja, had ik ook. Totdat ik een cloudbackup terugzette . Dan worden i.p.v. de versies die je had draaien, vrolijk de laatste app versies geïnstalleerd
I re added my devices 26 days ago and looking at insights, 5 days later until now, they all stay at the same values. I ll need to readd again. But i d love to send you a diagnostic report: 0ecad101-2fc6-4d25-a932-1b2de89fe873
Edit: oops, i just saw this is the dutch section. Next post i ll speak dutch
Is het mogelijk om in één keer het schema voor alle kamers te hervatten? (die mogelijkheid heb ik in de Tado app)
Dat is mogelijk, als ik wat tijd over heb zal ik het toevoegen. Maar is redelijk simpel te maken met een flow en een virtuele switch oid.
Hey Martin,
Ik heb de link naar de app store aangepast in de openings posts (die verwees nog naar de HCS )
Verder een vraag van iemand, of de tado wireless temperatuur sensor met de app zou werken, en zo nee, is het mogelijk om deze aan de app toe te voegen denk je?
Deze werkt gewoon, in Tado apps ziet deze eruit als een normale Slimme thermostaat die je programmeert op TS en dan verder hetzelfde als je hoofdthemostaat. Ik heb er twee, één voor een kamer met 2 radiatoren en 1 voor zolder waar de radiatorknop in een rare hoek zit en ik de Draadloze Temperatuursensor gebruik om beter de temperatuur van de kamer te bepalen.
Maar, omdat ik heel soms wel eens wat kapot heb, kun je beter de gewone Slimme Thermostaat nemen ipv deze, want als je hoofd Slimme Thermostaat (de bekabelde) kapot gaat, dan kun je een die gewoon als vervanger gebruiken. De wandmontage is bij de Draadloze Temperatuursensor exact hetzelfde, behalve heeft deze geen aansluit klemmen.
Omdat je de gewone (duurdere) ook als Draadloze Temperatuursensor kunt gebruiken, geen verschil in werking. Als je die dan in de refurbish shop van tado koopt, scheelt het in ieder geval iets.
Elke themostaat kun je dus als Draadloze Temperatuursensor instellen op de instelling TS.
Top! Dank voor de info!
Ben ik juist dat je met deze app het abonnement, op TADO zelf, eigenlijk niet meer nodig hebt?
Natuurlijk moet je wel zelf je logica schrijven m.b.t het geofencing, maar voor zover ik lees kan je het abonnement afzeggen.
het is precies andersom, om de Tado geofenching te kunnen gebruiken op je homey met de TadoZones app, moet je een abonement hebben), tenzij de geofencing van Tado perongeluk wel werkt via de api, maar niet meer in de Tado telefoon app als je he abbo stop zet.
De TadoZones app doet zelf niet aan geofencing, het gebruikt de geofencing van Tado telefoon app op je telefoon, daarna is dit via de api door TadoZones uit te lezen via een Als (IF) flow kaart, m.a.w. dit is een andere geofencing dan die standaard in de telefoon Homey app (die in het verleden niet lekker werkte).
Zelf gebruik ik al vrij lang de geofencing van Tado ipv Homey en die functie kun je alleen gebruiken met de TadoZones app op de Homey. Officiële tado app ondersteunde het vroeger ook, maar dat is verwijderd.
Maar wat je wel kan doen ( met Tado of TadoZones apps) is geofencing van bv Homey gebruiken en dan zelf schakelen op aan/afwezigheid en zo je Tado devices schakelen. Op dit forum zijn ook voorbeelden te vinden om geofencing te doen met bv MacroDroid en andere (android & ios) telefoon apps.
Er was een periode dat er geen apps met Tado geofencing mogelijkheid beschikbaar waren, Ik heb daar toen een workaround via Node-Red gemaakt, om de Tado geofencing uit te lezen en dan aan homey door te geven.
Dat is inderdaad wat ik bedoelde, stel je gebruikt het geofencing van Homey ipv TADO (dus wel zelf de flows schrijven), dan ben je er ook lijkt me.
Het abbonement op TADO heb je voornamelijk voor de automatische geofencing, terwijl het in de (althans in mijn) Homey Pro al ingebakken zit (ben je wel of niet thuis, laatste persoon, eerste persoon).
Ja, zo doe ik het ook. Omdat Homey toch weet wanneer iemand vertrekt en dus de laatste persoon weg is laat ik homey Tado schakelen via flows. Ik heb dan ook geen abbonement met Tado dankzij Homey.