[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij

Jeej! Ik zie weer fijne dingen.
De winstprognose verschilt enorm na de update.
Heb je nou het oude model teruggezet? Of valt er ergens iets te configureren?

Ik had laatst een aanpassing gedaan voor Zonneplan gebruikers. Hierdoor werd laden geblokkeerd waar het niet moest.

Wat moet ik toelichten?

Huh? Hoezo is de leverancier hier van invloed? Het zou toch met name aan de inkoop- en verkoopprijs moeten hangen?

Is dit al gelukt? Zo niet dan kan je dit proberen met de nieuwe inlog methode op instellingen.html.

Zonneplan heeft verkoopprijzen die hoger liggen dan de inkoopprijs.

Dat haal je toch uit de prijs componenten? Dat is niet Zonneplan specifiek

Of mijn kort door de bocht verhaal klopt. En of dit idd ook voor de accu van @Roy_Drost geldt (heb wel eens meegekregen dat NOM voor verschillende accu’s anders wordt aangestuurd binnen SlimLaden)

Afgelopen 2 dagen haalde hij netjes alle energie uit mn zonnepanelen, dus geel. Sinds update lijkt dat weer veranderd te zijn naar inkopen. Is dit bewust? Ik vond het laadschema waar hij mn zonnepanelen gebruikte erg mooi en clean.

Of komt dat doordat de stroomprijzen dus eerder stijgen waardoor het goedkoper is om het in te kopen dan de NOM functie aan te houden?

Ik denk door de update. Stuur je een support ticket met json. Tenminste als jij ook hogere verkoopprijzen hebt dan inkoopsprijzen. Want anders is dit plan goed hoe het nu is. Op Max winst.

heb een bug ingediend, json ook goed aangekomen? zie er geen vinkje meer voor iig..

Dat is in strijd met Max Winst

Gister en eergisteren heeft hij op NOM gestaan en daarmee de batterij gevuld ( stond hij ook op MAX winst ) probeer het verschil goed te begrijpen waarom dat nu anders is..

Zie hier gisteren en vandaag, groot verschil in opbouw van het plan. Relatief weinig in prijzen ed zo op het eerste oog iig

Je kunt goedkoop inkopen en later verkopen.
Bovendien geeft het veel inkoop zekerheid, het net is er altijd, de zon is een belofte en verbruik is ook onzeker.

Maar ik begrijp je gevoel wel, je eigen opwek gebruiken voelt het best.

Ja als ik de schema’s van gister en vandaag vergelijk voelt die van gisteren meer clean ( werkt het systeem ook iets rustiger en niet in full laden modus ) vond het erg mooi werken gezien de voorspelling van mn zon productie erg accuraat was en hij dus puur met mn eigen opwek de batterijen kon vol laden, wara ik hier meer afhankelijkheid heb van het net. erg beneiwud waar de grote verschillen nou zo vandaan komen, of dat 2 kwartiertjes een iets hogere prijs ervoor zorgt dat hij dus in full laden modus gaat ipv NOM of iets anders..

Iedere strategie komt met voor- en nadelen.
In mijn optiek is Max Winst zuiver winst in geld gedreven, rekening houdend met oa afschrijving etc.

Als je het fijner vindt dat je batterij minder werk verzet dan heb je daarvoor een andere strategie nodig of een configuratie-item in de huidige strategie (vinkvakje). Maar dat laatste druist eigenlijk in tegen maximaal geld verdienen

Heb je een verklaring voor de grote verschillen wat jou betreft als je de schema’s bekijkt tussen die van gisteren en vandaag?

Ja, ik zie dat het plan van vandaag nog steeds je overschot laadt en bovendien extra van het net pakt omdat later overschot te duur is om laden.