[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij

Heeft onze vloot al Zonnetekort door de eclips kunnen compenseren?

Mijn accu’s stonden in elk geval volop te ontladen. Verder was het een uitdaging ons huis te bereiken. Ik woon in de Middel of nowhere aan een dijkje met volop zicht. Stond vol met auto’s :rofl::face_with_peeking_eye::shaking_face:. Normaal geen kip

@Roedi_de_Lion kaper op de kust. Post 6000

We pakken hem nog wel!!

Oeps al beantwoord.

De opslag moet toch ex btw…0,205. volgens mij.

BTW…zijn er nog gebruikers met Homey 2019 of ouder?

Inderdaad, 2.4805 cent is inclusief BTW. Oeps al die tijd verkeerd ingesteld, dus hopelijk heeft de API voorrang

Nee..zij leveren geen verkoopprijs.

Dank voor je antwoord. Echter het is geen antwoord op mijn vraag. Ik ben benieuwd hoe de dynamiek werkt als er geen zon is. Ligt dan de focus automatisch op de energieprijzen.

Kijk hier nog eens: [APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - #5189 by Roedi_de_Lion

Ooohh merk dat het best lastig is om uit te leggen , maar volgens mij is het zo:

• Het model voorspelt zijn verbruik
  • Of hij daar nu stroom voor van het net moet halen of van de zon…daarvoor hebben we de zon voorspelling
  • Als je die zon verkoopt aan het net…of later gaat gebruiken voor eigen gebruik is de afweging
  • is er geen zonvoorspelling…dan moet hij het wel van het net halen.
  • Dat doet hij dan op de goedkoopste momenten om later weer te gebruiken voor eigen gebruik
  • Mits dit goedkoper is…bij weinig verschillen in prijs…gaat hij niet laden. (door rte verliezen kan je beter van het net gebruiken)

Afijn…geen idee of dit duidelijk is.

Straks als de saldering is weggevallen…blijft de berekening in principe ook gelijk…de verkoopprijs van stroom wordt echter veel lager en dus minder interessant.

Yes, monenteel niet actief bij slim laden maar wel een homey ealy 2019

Ja dus…maar we zullen vast nog wel wat fijntuning moeten doen verwacht ik.

De web-app haalt de gegevens per request op — elke ~10 seconden doet 'ie een verse aanvraag bij je Homey en toont de nieuwste stand. Er wordt dus géén verbinding permanent opengehouden.

Dat is een bewuste keuze:

• Licht voor je Homey — een continu open kanaal kost geheugen en verbindingen, en de Homey Pro heeft dat niet ruim. Losse, korte requests belasten 'm nauwelijks.
  • Robuust — het werkt overal doorheen (thuisnetwerk, relay, wisselend wifi/4G) zonder een verbinding die kan “vastlopen” of stilletjes wegvalt.
  • Ruim snel genoeg — het laadplan en de vermogens veranderen op kwartier-/secondenniveau, dus een verversing per 10 seconden loopt daar prima op mee.

Kortom: herhaalde korte aanvragen i.p.v. één open verbinding — dat is voor dit soort data de stabielste en zuinigste aanpak.

Haha…mooi om te horen. Dit wordt ook wel eens anders ervaren. :slight_smile: Dit is ook eens een mooi geluid.

Met de juiste registers aangevinkt toch? v1/2 of v3.

@Roedi_de_Lion ik heb mijn API key aangepast en alle vinkjes aan. Als ik deze instel in de instellingen van de web app kan ik verbinden. Als ik één van de laatste keuzes in het menu aanklik ga ik weer naar de “SlimLaden pagina”. (Krijg niet meer de API foutmelding). Klopt dat of zit er nog iets fout bij mij? Verder werkt alles goed.

Nee…dit klopt.

Ik denk het niet. Geen zon is een lege batterij, want Max Eigen laadt niet bij van het net.