ik krijg deze foutmelding in het error overzicht.
Laadplan Controller12-3-2026, 09:22:50
[MarstekModbusTCP] Read register 44001 failed: Modbus exception 2: Illegal Data Address
Wat wordt hiermee bedoeld? Het IP adres van de Marstek klopt.
Bedankt!
ik krijg deze foutmelding in het error overzicht.
Laadplan Controller12-3-2026, 09:22:50
[MarstekModbusTCP] Read register 44001 failed: Modbus exception 2: Illegal Data Address
Wat wordt hiermee bedoeld? Het IP adres van de Marstek klopt.
Bedankt!
Voor dit soort vragen heb ik altijd een bug nodig, zodat ik het goed kan analyseren. Ik had verwacht idd dat hij bij paars op stop gaat. Anders zou hij geel moeten zijn is mijn verwachting. BVD
Die krijg je maar 1 keer waarschijnlijk? Dit commando zet de batterij op Discharging Cutoff Capacity = dat is de minimale soc, maar dan als setting op de batterij elf. Jij hebt een Venus E v3, die herkent dit commando niet, kan alleen bij de v1 en v2. Ik zal de melding eruit halen, beetje verwarrend .
Staat in de backlog.
Ter info onder het beeld van nu bij mij, op profiel eigen gebruik. Wat paars was begin ochtend maakt hij stap voor stap blauw, niet rood. Met 1 paarse er tussen die is blijven staan.
Je hebt geen json meegestuurd. Kan je nog toevoegen.
Gedaan
kan iemand mij nog even uitleggen van de Solar Capture export en ontlaad drempels inhouden. Wat gebeurt er als je export bijv. op 500 en ontlaad op 1.000 zet? Kan het niet zo snel vinden in dit topic
als je de export drempel op 50 zet, dan zal de zonne-energie worden opgeslagen vanaf die waarde bij teruglevering aan het net, want je wekt op. Dus meer dan 50 watt teruglevering, dan gaat de batterij in NOM om op te slaan.
De ontlaad waarde is precies andersom, dus zodra de zon even wegvalt en de waarde van gebruik boven deze ingestelde waarde komt, dan gaat hij weer van NOM af en op stop.
De tijden die je ook kunt instellen zijn van de timer die gaat lopen als deze waarden bereikt worden, dus niet direct, om klapperen te voorkomen.
Ik heb net de App geinstalleerd met mijn AlphaESS G3 10T 15,3 kWh batterij. IK heb zonneplanelen met Enphase PV
Als ik nu in de monitorpagina kijk dan zie ik daar bij het stukje ‘sim energie” heel andere waarden staan bij de stroom die in/uit batterij gaat dan in de AlpheESS-app (zie afbeelding).
Wat is eigenlijk de bron van de waarden van de monitorpagina ?
Hi Roedi, deze stap om zelf de voorwaarden te kunnen bepalen vond ik toch wel erg prettig, al kan ik me jouw standpunt ook goed voorstellen. Ik zou graag 1 SlimPLanner knop willen terug zien en hierbij niet meer dan 3 of 4 voorwaarden mogelijk maken. Gebruik is aan eenieder en als voor deze knop iets niet goed werkt moet iedereen dit maar voor lief nemen en betekent voor jou ook geen prioriteit om dit probleem op te lossen.
Zou je hierover nog eens willen nadenken? Bedankt.
p.s. Vandaag dus gewerkt met Max eigen verbruik en heel wat uurtjes werden bij mij op ZON gezet en tot mijn verbazing werd hierbij teruggeleverd aan het net terwijl de batterij helemaal niet vol is. Dat wil ik toch graag voorkomen.
ik heb 2 installaties draaien inmiddels, maar ik snap het stopmoment niet;
op een andere installatie zie ik voor vannacht/morgen zie ik de NOM op een raar moment;
Is dit vanwege de zon forecast dat hij het zo doet?
beiden staan op “slimplanner eigen gebruik”.
In het verbruikspatroon device, staan de p1 meter en de zonomvormer. Daarnaast grid consumptions is de batterij neem ik aan, die haalt hij met TCP op.