[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Hij zegt op het dashboard wel dat het plan gelukt is?

Ehh… idd de app communiceert middels MQTT naar de Liligo.

Ik heb wel een nieuwe testversie geplaatst.

Wat ik wel zie bij url_homey:8888

is een mooi laad/ontlaad curve met kleurtjes, maar bij elke laad/ontlaad moment de waarde 0w??

Onderaan staat wel: Geslaagd?
Stuur eens een prinsscreen…van het hele dashboard
Wat heb je staan bij maximaal vermogen in de settings?

Je kan in de nieuwe testversie de flow maken om die zonvoorspelling op te halen. Kijk daarna wat er op de tijdlijn staat.

Bedoel je dit?

Maximaal staat op 2500

Kan je link naar de testversie delen?

Stuur je wel je batterij aan via MQTT? Haalt hij wel de soc op?

Helemaal onderin…moet gelaagd of gelukt staan?

Testdata staat daar ook.

Hij haalt de prijzen niet op?

Ik zie bij de prijzen volgende staan

En bij de controler

Ben bang dat de testversie het niet gaat oplossen, maar die kan je altijd downloaden via de App Store…en je klikt op changelog.

Ik zou wel even kijken naar de prijzen: maak daar een een flow voor aan om ze op te halen.

Ik heb even gekeken, wij hebben zonneplan, op hun site staat dat de vast kosten incl btw €0,12286 maar als ik die afgerond er in zet klopt het nog bij lange na niet??

Wat ik heb gedaan. De EPEX/markt prijs voor een tijdstip opgezocht. Hierna de prijs (all-in) opgezocht op de website/je contract van je energie leverancier. Deze 2 van elkaar afgetrokken. Deze prijs in de APP ingevuld. Dan klopt het aardig.

Welke site gebruik jij om die prijzen te bekijken?

België of Nederland?

Nederland. ik heb even de EPEX site erbij gezocht, vandaag om 17uur zou de prijs 0,1650cent ongeveer kosten. als ik in de app geen vast kosten invul en geen btw dan geeft de app aan om 17uur 0,3149cent ??

Bij niets doet hij er standaard 15 ct bij op.

Is het niet makkelijker om dan de kale EPEX prijs weer te geven? dan kan ieder zijn eigen vaste kosten etc invullen?

Dat kan toch ook? Behalve als je 0 of leeg hebt doet hij er 15 bij op.

Ik heb even met zonneplan gechat:

• EPEX-prijs 17uur: €0,165

• Opslag Zonneplan: €0,02 (incl. btw)

• Energiebelasting: €0,10154 (excl. btw)

• Handling fee: €0,01653 (excl. btw)

• BTW 21% over alles samen

Totaalprijs = (€0,165 + €0,01653 + €0,10154) × 1,21 ≈ €0,35 per kWh. kom jij daar als voorbeeld ook op?

Vast kosten zijn hier dus 0,11807 zeg afgerond 0,118.. maar daarop geeft hij foutmelding, hij gaat wel akkoord op 0,117 ??

Ik zie nu wel dat hij gegevens geladen heeft met 96 prijspunten, allen geeft wel aan laatste run (mislukt) ??