[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Automatiseer je thuisbatterijen op basis van dynamische energieprijzen

Ik gok dat het komt door de 2 kwartiertjes die nu paars zijn. die rekent hij dus niet mee. als ik de rest bij elkaar optel zou hij in de nom stand ( volgens de berekeningen van voorspelling opwek-verbruik ) 6,96Kwh in mn batterij duwen, ik heb een capaciteit van 9,5 . hijs mist dus wat.. dat maakt hij goed door extra bij het net te halen.

Als ik kijk en hij zou een zelfde blok als gisteren maken dan zou ik met die paarse erbij dus nog 2 kwartier extra nodig hebben om mn batterij volledig opgeladen te krijgen. ( het paarse gedeelte geeft me weer 1,04 kwh ) dus de setup van slimladen is dat hij berekent dat de extra energie die ik inkoop op alle andere kwartieren goedkoper is dan de 2 kwartieren toevoegen aan het schema om mn batterij vol te krijgen. rekening houdend dat die 2 kwartieren meer opleveren qua verkoop dan al die andere kwartieren..

Ik laat dit nog eens tot me inwerken haha! thanks voor meedenken iig :wink:

Wat gaat hier niet goed? Alle communicatie geeft groene vinkjes en geen foutmeldingen. In het plan staat batterij al tijdje te zonladen, en zou SOC op 16 moeten zitten. Zit daadwerkelijk op 4% en heeft nog niets geladen vandaag, klopt ook met teller links.. Uit ellende lijkt hij zo te gaan laden omdat zonladen niet lukt?

Hmm, ik denk dat ik hetzelfde heb als @blueboxboz . Gister en vandaag zijn bijna kopietjes qua plan, echter vandaag ineens laden in de middag ipv zonladen. Heb ticket met JSON ingeschoten (icm niet laden batterij)

@Roedi_de_Lion

Deze al gezien:

Interessanten ontwikkelingen.

Ik had je APP even geplugd maar helaas is mijn reactie verwijderd :slight_smile:

Het verschil treedt op omdat het model Max Winst is aangepast. Het model is 2 of 3 dagen geleden gewijzigd, maar niet ten gunste van het doel. En nu dus weer aangepast.
Ik denk dat er een foutje zat in het teruglever tarief.
Wat je nu ziet is correct. Het is op groene momenten beter om van het net te laden omdat je er later meer voor terugkrijgt of latere overproductie die niet geladen hoeft te worden gaat dan rechtstreeks het net op tegen een gunstiger tarief. Wat je ook voorkomt is dat de batterij niet vol komt als je later terug kunt leveren tegen een hoger tarief.

Dit zat eraan te komen natuurlijk

Die batterij komt wel vol, let maar op, en nog tegen gunstigere tarieven ook :+1:t2:

Dat je SOC achter loopt is wel vreemd.
Ik kan alleen die override niet zien.

Ik zie in de SOC lijn tijdens zon-laden een plateau.

Wat voor batterij heb je? Is er andere app die babbelt met die batterij?

Ze kennen je…:innocent::joy:

Hahaha…het is geen mens he. :slight_smile: (zie ticket…kan je nog eens kijken)

Hij staat erin.
Historie van de Winst gegevens.

Ik ga mijn stem uitbrengen.

Ik zie hem niet. Wel als Feature ingeschoten?

Doe ik iets verkeerd?

Misschien verversen?

Had ik gedaan. Ik heb hem zelf ook even toegevoegd. Zie jij mijne?

Helaas niet

nee , van jullie beide niet. @wrutjes

Ik denk dat @Roedi_de_Lion ons zat is :slight_smile: Hele tijd nieuwe dingen …..

Ik ga Slimladen even helemaal opnieuw configureren via de nieuwe manier met qr code en al. We komen van de dev omgeving en wellicht dat dat ermee te maken heeft. Ik had met een bug inschieten ook al wat problemen.

Hij gaat eerst langs de ballotage commissie. Ik laat jullie niet kiezen wat ik toch niet wil gaan bouwen. :face_with_tongue:. En wat ik sowieso wil gaan bouwen ook niet trouwens :grinning_face:. I have the power :battery:

“Heeft iemand hier ervaring met een losse EMS-app in combinatie met de Slimladen-app? Ik vraag dit omdat ik mijn auto graag op wil laden op basis van zonoverschot; nu gebeurt dit pas vanaf 1500 watt. Mijn lader staat nu ingesteld als kritisch apparaat, maar ik wil mijn zonoverschot effectiever gebruiken zonder dat het EMS en Slimladen met elkaar conflicteren.”