[APP][PRO] SESSY Thuisbatterij

Het lijkt erop dat er ergens iets niet helemaal goed gaat met het accu niveau.
Wellicht even een optie om die bovenste pushmelding even niet mee te laten doen in de flow?
Ik zou zelfs beide meldingen er even uithalen en kijken of de accu dan wel wil laden.

En wat ik zelf altijd even doe als ik wijzigingen heb gedaan is de Homey Pro, of in elk geval even de app PBTH even herstarten.

DAP prijzen staan ook goed ingevuld, en tariefgroep 1 ook?

image
Heb de push even weggehaald. Grafiek wordt netjes gegenereerd, DAP en tariefgroep staan goed.

Ik ga hem denk ik helemaal opnieuw maken. Ben gewisseld van HP16/19 naar HP23, dus misschien gaat het daar mis.

Goedemorgen,

Ik heb de flow opnieuw gemaakt en nu werkt het wel goed. Wel heb ik nog vraag achter bepaalde logica, dus ik hoop dat Robin deze kan beantwoorden.

Vannacht was de stroom tussen 0300-0500 “gratis”. Je zou verwachten dat hij dan met 2200W gaat opladen. Korte periode voordelig, dus maximaal van profiteren denk ik. Echter ging hij maar met de helft opladen. Dan rijst de vraag, hoe wordt het doelvermogen bepaalt? Want het lijkt me beter dat hij volledig oplaad in die korte periode dan 3/4.

Ps
Sessy 2 is in aantocht :star_struck:

Het algoritme optimaliseert op winst, en gaat ervan uit dat aan het eind van de bekende prijzen de accu weer ‘leegverkocht’ moet zijn. Dus als hij afgelopen nacht niet tot 100% heeft geladen betekent dat dat er onvoldoende uren in het vooruitzicht waren om het weer winstgevend te kunnen verkopen.
Om verder in de toekomst te kunnen kijken heb ik onlangs de optie toegevoegd om 24uur extra prijsvoorspellingen toe te voegen. Die heb ik bij mijzelf aan staan, en daarom is bij mij de accu wel tot 100% gaan laden (want er waren wat dure uren voor morgen voorspelt). Maar voorspellingen kunnen er ook naast zitten, dus het blijft een gok :hugs:

1 Like

Ah kijk! Dat is heel gaaf! Ik heb de 24 uur extra optie gevonden en aangezet. Thx voor de uitleg!

1 Like

En hoe wordt het vermogensdoel bepaalt? Berekend hij hoe lang een gunstige/ongunstige periode duurt (spreiding) en past daar het doel op aan? Ik heb nog niet waargenomen dat hij maximaal ontlaad/oplaad.

Een vraag van een beginner

Ik probeer als eerste de NOM-flow van helemaal aan het begin van deze thread. Kijken of ik het goed snap

NOM_Flowcard_1
De vraag betreft de twee laatste blauwe labels: ‘Vermogen’ en ‘Vermogen totaal’.

‘Vermogen totaal’ zie ik alleen maar in het apparaat Sessy-P1, dus dat lijkt mij evident dat deze bedoeld wordt.
‘Vermogen’ zie ik in vele apparaten maar niet in Sessy-P1 (wel Vermogen L1, L2 en L3).
Waar moet ik deze zoeken? In Ă©Ă©n van de PbtH-apparaten? Of moet ik de 3 vermogens van de 3 fases optellen (zoals in de flowkaart hier)?

Vannacht was het 20ct en straks op de piek 32ct. Hij heeft helaas niet geladen
 zonde! Wat gaat er mis?

Waarschijnlijk lees je dit forum niet goed door. Er is een verschil tussen minimale winst en mininaal prijsverschil. Bij een instelling van 10 cent winst moet het prijsverschil groter dan 12 cent zijn. Zie eerdere posts hierover.

Hi Robin,

Ik heb hem op 7ct verschil staan
 juist om te testen en meer handelingen te zien.

Grt

In dat geval heb ik geen ideeen waarom het bij jou niet doet wat je verwacht. Misschien heeft iemand anders hier nog een ingeving.

Vermogen totaal is inderdaad van Sessy-P1. Vermogen is het vermogen van de Sessy accu zelf.

1 Like

Goedemorgen,

Ik ben een Sessydoel aan het maken met een logica berekening. Echter lukt het nog niet om het resultaat van de berekening als input voor het doelvermogen te gebruiken.

Dus ik heb een Sessydoel variabele aangemaakt met waarde 1.

Vervolgens een logica flow en daaraan de doelvermogen kaart. Nu wil ik de #sessydoel tag invoegen maar die is niet beschikbaar. Iemand?

Alvast dank.

Grt

Als het een nummer variabele is moet je hem gewoon kunnen vinden. Is het een nummer variabele?

Heb hem herstart en nu werkt het! Soms is het heel simpel
 :sweat_smile:

Hallo, gister de Sessy geĂŻnstalleerd en probeer 'm via Homey aan te sturen. Heb in een simpele flow het doelvermogen ingesteld maar er gebeurt niets. Ook wordt het vermogen niet ge-update:

afbeelding
afbeelding

De andere waarden in het device-overzicht worden wel elke zoveel seconden aangepast.

Wat die ik fout?

Info: Eerst stond de Sessy op NOM via de portal maar daar gebeurde ook niets, behalve tussen 3 en 6 uur vannacht, verder niets. Ook de NOM flow van Homey gedraaid: de Homey-variabele doelvermogen werd correct ge-update en doorgegeven naar de Sessy (volgens de device-info), maar het vermogen van de Sessy zelf was tussen 0 en -20 W.

Groeten,
Bram

Als de portal de besturing heeft kan Homey niets besturen. Heb je de Sessy control mode wel op open modus gezet? Kan handmatig via de portal (Home automation API), of geforceerd door Homey als instelling in de advanced settings.

Zie screenshot, “open modus”, toch?

Ah ja, had ik gemist. Zie je in de homey settings welk firmware level je Sessy heeft? En klopt het IP adres en wachtwoord?

1.5.7 en zou moeten kloppen, rond 17:00 heeft de Sessy “iets” gedaan met Homey NOM. Wat wel raar is, is een PV offset van ongeveer 130 W.