[APP][Pro] Quatt (nl)

Vreemd om te horen dat je een herinstallatie moest doen, maar fijn dat het nu werkt. Kun je toelichten hoe je de COP waarde berekent?

Heb zojuist in de eerste post van het topic de planned features geüpdatet.

Graag gedaan! Een IoT netwerk is inderdaad een common use case. Ik heb het bij de geplande features gezet, maar kan nog geen belofte doen wanneer ik dit implementeer. Eerst wil ik focussen op de flow cards, aangezien daar meer gebruikers van kunnen profiteren.
Heb je in je VLAN ingesteld dat onderlinge communicatie tussen apparaten toegestaan is? Want de subnet scan die ik doe om de Quatt CIC te vinden is vrij simpel: pak het IP adres van Homey, scan IP subnet range 1-255, check of er een verwachte response komt die de vorm heeft van de data van de CIC.

Het feit dat je verschil in tijd ziet, komt doordat Homey “x min/uren geleden” alleen aanpast op het moment dat de waarde van de sensor verandert. Dat is dus verwacht gedrag van Homey / de Quatt app.

COP-waarde betekend “Coefficient of Performance” en bereken je door het Thermisch vermogen (W) te delen door het Elektrisch vermogen (W).

Top, dat is vrij eenvoudig. Kan ik bij de volgende release erbij zetten.

1 Like

Hoi Robin, beschrijving van een icon klopt volgens mij niet, zie foto.

1 Like

Thanks. Bij de volgende release is het gefixt!

1 Like

:+1:

Status update voor flows! Ik maak goede voortgang met flows, de when/als kaarten zijn bijna af. Condities komen er ook aan, deze wil ik samen in 1 release uitbrengen.
Hieronder een voorbeeld when card.


2 Likes

Dank Robin voor deze handige app. Ben ook geinteresseerd in flows voor status veranderingen.

2 Likes

@trietsch Mooi om te zien dat deze app ontwikkeld wordt. Ik was er al een tijdje naar op zoek.

Helaas is hij niet voor de BETA (niet-PRO) versie beschikbaar. Zijn daar nog wel plannen voor of is dat niet mogelijk ?

Hey Jelle, thanks! Ik denk dat je support voor de Homey Bridge bedoelt? Ik heb er kort naar gekeken, en ik meen me te herinneren dat dat niet mogelijk is, omdat de bridge geen local devices op het netwerk ondersteunt (wat m.i. raar is, aangezien zigbee, zwave, bluetooth, etc wel ondersteund wordt in het “local network”).

Edit: heb het al gevonden, Homey Bridge kan niet met devices in je LAN praten, dus helaas

Ja, inderdaad de Bridge.

Ik denk dat je gelijk hebt dat het niet mogelijk is, omdat de bridge in de cloud draait en dus geen toegang heeft tot je locale netwerk. Ik heb mij dit onvoldoende gerealiseerd toen ik hem aanschafte.
Mocht je toch een manier zien, houd ik me aanbevolen ! :smiley:

Alvast bedankt.

1 Like

Yes, dan ga ik er zeker naar kijken als Athom support toe voegt voor de bridge. Echter verwacht ik niet dat dit gaat gebeuren.
Wellicht kun je een Homey Pro scoren :wink:

Dat ga ik inderdaad toch maar overwegen, al vind ik het nog een forse investering.

Dank voor het opzoeken en succes met de verdere ontwikkeling.

Thanks! En wellicht ten overvloede, maar Tweedehands zijn ze ook goed te krijgen, zeker de Homey Pro 2019 modellen (bv via Tweakers of Marktplaats).

Flows triggers en condities zijn beschikbaar in de test app. Hoor graag jullie bevindingen / bugs / wensen.

@Raymond_Hagedoorn COP komt bij de volgende release, die heb ik even achterwege gelaten.

Bedankt voor de app, het werkt goed. Alleen waar ik tegenaan loop is dat de Quatt soms de internet verbinding verliest en na het opnieuw verbinden een ander ip adres krijgt. Deze kan ik nergens in Homey aanpassen. Misschien is dit een goede voor de wensenlijst?

Dat kan kloppen, de reconnect zit er nog niet in. Zet ik op de feature list.

1 Like

@trietsch, Bedankt weer voor de update. Het lijkt er op dat een aantal Flow kaarten niet helemaal werken.
Ik heb bv de flow kaart als “Werkmodus van warmtepomp is: verwarmen” gebruikt als test maar deze triggerd niet als de quatt aangaat.